Evh 5150 III 100S EL34

5

Electric Guitar Amp Head

  • Power: 100 W
  • All-tube, with 8x JJ ECC83 preamp tubes, and 4x matched EL34 power tubes
  • 3 Channels (Clean, Crunch, Lead)
  • Controls for Gain, Low, Mid, High, Volume
  • Channel select
  • Presence and Resonance on each channel
  • 2 Speaker outputs (4 ohm minimum)
  • Incl. 4-way footswitch
Tillgänglig sedan Oktober 2016
Artikelnummer 396465
försäljningsenhet 1 Styck
Power 100 W
Power Amplifier Tubes EL34
Channels 3
Reverb No
Footswitch Yes
23 790 kr
Gratis frakt inklusive moms
I lager om 10-13 veckor
I lager om 10-13 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

Information om leveransen
1

5 Kundbetyg

5 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

drift

funktioner

ljud

hantverkskvalitet

4 Recensioner

google translate gb
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
JM
Outstanding tone
Jimbo Mack 03.06.2018
This amp is the best valve head I've ever heard. It's so harmonically rich and thick. The low end resonance knobs on the back make the tone sound massive and they give the notes punch and girth. Lot's of clean headroom on channel one, tight and focused rhythm channel and a searing lead channel that will blow you away. Backing the gain down provides a nice crisp crunch tone and channel one works well with overdrive pedals for sweet bluesy tones. Series effects loop and the construction of the amp is excellent.
drift
funktioner
ljud
hantverkskvalitet
2
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate gb
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
SP
Value HiGain Amp
Sheridan Pang 30.07.2017
Clean?good, but since im a metal guy, not using it

crunch: dry and clear, actually it's already some other amp's lead channel

lead: full saturation, higain channel, do not dial too much gain or youll get muddy distortion unless you want to go extreme style. the sound is very beefy and powerful

three channel are all good, worth the money, beat those expensive boutique amp
drift
funktioner
ljud
hantverkskvalitet
2
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
A
Krawallbruder!!!!
Anonym 17.11.2016
Ich bin auf der Suche nach einem Dreikanaler, der einen tollen cleanen Kanal, einen geilen highgainigen Rythmus- und einen Highgain-Solokanal hat. Die Sounds, die der 5150 el34 liefert, sind alle auf hohem, anspruchsvollen Niveau. Besonders der Cleanchannel konnte mich hier begeistern. Empress-Delay in den Signalweg eingestöpselt und eine Prise Kompressor drauf und : Voila!!! Die Sonne geht auf. Kaufempfehlung! Der Rythmuschannel hat viel weniger Gain als der Leadkanal und ist auch im Mittenbild dicker und breiter aufgestellt als der Leadchannel. Diese beiden sind nicht identisch (wenn das jemand suchen sollte). Gain hatte ich am Anschlag im 2. Kanal und mir reichte es so gerade aus, was aber durchaus sinnvoll ist, denn es soll ja alles noch differenzierbar sein, was man so spielt. Der Leadkanal ist mit einer ordentlichen Portion Gain ausgestattet, jedoch ist die Rauschentwicklung ab 13:00 Uhr-Stellung doch schon enorm. Ein Noisegate wäre sicherlich empfehlenswert. Letzteres war für mich auch ausschlaggebend dafür, dass ich mich gegen den Amp entschieden habe. Hinzu kommt noch, dass der Amp LAUT ist. Ich liebe hundert Watt Heads und mag es auch sehr gerne richtig laut, auch zu Hause im Wohnzimmer, aber der Bruder hier macht richtig ALARM!
Fazit: toller Amp, danke hervorragender Sounds, aber zu viel Rauschen im Leadkanal und, ich glaube ich werde alt, er war mir einfach viel zu LAUT!
drift
funktioner
ljud
hantverkskvalitet
4
0
Anmäl recension

Anmäl recension