Daddario NYXL1046

Leverans beräknas mellan Tisdag, 23.04. och Onsdag, 24.04.
Noterbar skillnad jämfört mot EXL110
Anonym 06.03.2016
Jag har nu använt 6 paket NYXL1046 på 3 olika gitarrer (Gibson LP standard 97, Gibson C.S. ES 335 1963, American Vintage Fender strata 59:a). Om jag jämför dessa strängar mot Daddario EXL110 som jag alltid använt tidigare, upplever jag en tydlig skillnad.

Det är ett klarare ljud med något mer "punch" i dessa strängar. Jämfört mot EXL gillar jag det sound som NYXL ger. Strängarna håller också stämningen markant bättre. Det räckte med att dra ut strängarna ett par gånger och efter det höll de stämningen utmärkt. Strängarna känns dock "hårdare" och är noterbart svårare att böja jämfört mot EXL110.

Livslängden är bra (torkar alltid av strängarna efter jag spelat) och de håller minst lika bra (eller dåligt) som EXL. Vad som har stört mig är att två strängar (av totalt 36 testade) har haft tydliga märken i sig. I båda fallen har det varit G strängen som haft ett jack. Detta är något som jag aldrig har stött på tidigare när det gäller Daddario. Jag har egentligen bara märkt av detta när jag strängat på, men det kan ändå vara värt att notera.

Överlag är jag mycket nöjd med strängarna och kommer nog köra NYXL ett bra tag framöver!

Bra strängar med lång livslängd.
1331 20.04.2021
Jag har i stort sett uteslutande använt Dáddario EXL110 på alla mina elgitarrer de senaste 10 -15 åren.
Nu har jag använt NYXL ett tag och tycker att de är en klass bättre.
Jag upplever att de har ett klarare ljud med mer output jämfört med EXL110. Jag tycker också att strängarna är "stabilare" och håller stämningen bättre.
Dessutom är livslängden är markant bättre än "vanliga" EXL.

Överlag är jag mycket nöjd med NYXL och jag har gått över till att använda dessa strängar på de flesta av mina gitarrer.

Min nya standard
Axe71 25.07.2021
Efter bytt fabrikat ett par gånger återkom jag till Daddario NYXL 1046.

Ger min Epiphone 335 den klang jag är ute efter. Lätta att stämma upp och vid rätt uppstämning håller dom stämningen.

Enda lilla minuset är att dom kommer 2 och 2, saknar fortfarande alla 6 strängar i samma påse.

m
Very good
muggen 12.08.2017
Very good strings. They sound and feel great and last a long time.

D
Great strings!
Dr.Boogie 12.05.2018
These are the best strings I have tried so far! (I have tried all of the major brands)

l
Bra ljud!
lejon 03.04.2018
Nöjd provat många andra och dom här är helt ok, bland dom bästa tror jag!

Bästa strängen någonsin!
Anonym 10.09.2016
Dem här strängarna är de absolut bästa jag spelat på. Tonen är sjukt go och dem är mjuka så det är lätt att benda. Dock så dör strängarna efter typ två veckor och då måste du byta men det är lätt värt det för den goa tonen.