Botex DMX Splitter DD-2 RDM

21

2-Way DMX Splitter

  • 1 DMX input
  • 2 DMX outputs
  • Galvanic isolation of the connections
  • RDM capable
  • Protocol: DMX 512 and RDM
  • XLR in / out: 3 pin / 5 pin
  • Voltage: 230V / 50Hz
  • Safety plug with fixed cable (about 1.3 m)
  • Dimensions (W x H x D): 220 x 63 x 132 mm
  • Weight: 1.10 kg
Tillgänglig sedan Januari 2018
Artikelnummer 420102
försäljningsenhet 1 Styck
Type Splitter
Distribution-type 1in2
Input 3/5-pole XLR
3-pole XLR Outputs Yes
5-pole XLR Outputs Yes
19"-capable No
RDM-compatible Yes
WDMX-capable No
B-Stock från 649 kr tillgänglig
695 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
i lager
i lager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående.

Information om leveransen
Leverans beräknas mellan Fredag, 26.04. och Måndag, 29.04.
1

21 Kundbetyg

4.9 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

drift

funktioner

hantverkskvalitet

10 Recensioner

BK
Bengt K. 22.07.2019
Använder denna splitter ihop med, Eurolite QuickDMX Wireless tranmitter - receiver, fungerar perfekt
drift
funktioner
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate gb
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
Ci
Brilliant
Cian is cool 27.06.2022
So handy, I leave this in my bag. I use it as much as a 3-5 converter as an actual buffer.

Only thing it's missing is an led to say it's recieving power
drift
funktioner
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
LA
Erfüllt seine Aufgabe sehr gut
LJ AG 26.03.2018
Ich hatte mir diesen Splitter bestellt, da ich diesen zur Trennung der Leitung einmal zur Ambientbeleuchtung brauche und zum anderen die Leitung zur Traverse. Ich bin hobbymäßig mobiler Lichttechniker und finde die Größe des Splitters für mich genau richtig. Sehr einfach ist auch die Bedienung. Netzkabel an die Steckdose und DMX Kabel anschließen, fertig. Das Gehäuse besteht aus Metall was auch mal kleinere Stöße abhalten sollte.

Negativ:
Das einzige was mir Sorgen bereitet ist das Netzkabel, welches fest an dem Gerät angeschlossen ist und nicht wie bei anderen Geräten mit einem Kaltgerätenetzkabel angeschlossen wird.
Im Falle eines Kabelbruchs müsste man das Kabel kürzen und reparieren. Jedoch wäre dann die Garantie weg. Ich bin aber sowieso ein vorsichtiger Mensch ;-)

Ansonsten bin ich sehr zufrieden mit dem Gerät da es alle Anforderungen für mich erfüllt.
drift
funktioner
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate fr
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
EV
bon fonctionnement
Eric V. 21.06.2020
Produit qui fonctionne bien. petite taille et facile a glisser un peu n'importe ou...
Cela permet de distribuer le signal XLR 3 et XLR 5 simplement et ainsi d'avoir une installation propre.
C''est bien pratique d'avoir des splitters qui vont aider un bon réseau a fonctionner simplement dans une distribution des appareils DMX sur une scene.
Merci Thomann
drift
funktioner
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension