Thomann Chromatic 40 Harp

Levering verwacht rond Woensdag, 24.04.
Jt
Redelijke mondharmonica, prima voor starters
Jan ter Burg 09.11.2022
Voor €33 kun je geen wonderen verwachten maar voor een beginner is dit een prima instrument om mee te beginnen.

Pro:
* Hij ziet er goed uit
* Stevige case
* Best wel goed geluid voor deze prijsklasse
* Hij heeft geen ventielen (windsavers) dus die kunnen ook niet vast blijven plakken

Contra:
* Sommige tonen zijn vals (wijken 20-25% af)
* De schuif mag wel een druppeltje olie, loopt wat stroef
* Luchtdichtheid kan veel beter (doordat er geen ventielen gebruikt worden) , maar dat krijg je in deze prijsklasse nergens

Samenvattend: als eerste chromatische mondharmonica prima. Als je besluit er wat meer serieus mee door te gaan zul je toch echt minimaal €150 à €200 moeten voor een A-merk

h
afknapper
henkah79 31.07.2018
vind hem niet erg luchtdicht. geluid is matig en speelt niet erg lekker vind ik. misschien is het ook gewoon niet mijn ding. gelukkig is deze niet zo duur en was een goede manier om te testen of chromatisch spelen wel wat voor me was.
blijf lekker bij mijn diatonische!

v
Leuke kennismaking met chromatisch spelen
vocal 31.01.2019
Zoals de titel al aangeeft, geen wereldinstrument. De afdichting is niet ideaal en hij speelt niet super soepel. Maar toch een bruikbaar instrument. Het is natuurlijk geen Hohner, maar je kunt er al aardig wat mee doen.