SUPERMICROFOON
Anoniem 14.07.2016
Ik gebruik deze ribbon microfoon in mijn studio,samen met een groot membraam microfoon van studio projects.
Beide hebben 48 volt fantoom voeding nodig.
Ik neem op twee kanalen op en maak een mix van de twee opnamen,welke verbazend warm en helder klinken.
De Superlux R102 heb ik als laatste aangeschaft,en is eigenlijk meteen onmisbaar geworden in mijn studio.Ik vind het een geweldige microfoon,mooi vorm gegeven,solide behuizing,met een vintage look.
Ik miste bij bepaalde opnamen de natuurlijke warmte die een instrument zoals een klassieke gitaar moet hebben.
Door de membraam te combineren met een Ribbon microfoon is het resultaat van de opnamen verbluffend,en heb ik in de mix veel meer mogenlijkheden.
De prijs van deze microfoon is ook fantastisch,je komt dus voor weinig geld op een proffesioneel niveau terecht.
De opname alleen met de Superlux R102 zijn veel vlakker dan ik gewend ben met mijn dinamische microfoons.Door ze verder weg te zetten,en de gain wat hoger op te draaien,kan ik ook meer met de ruimte doen waarin ik opneem.Er is voor mij dus weer een hoop te ontdekken.
De Superlux R102 is een absolute aanrader voor de homestudio,niet alleen voor de prijs,maar ook wat je er mee kunt bereiken. TOP