Startone SAS-75 Alto Sax

Perfecte en complete beginners sax
StefanoG 06.08.2020
Ik heb altijd al saxofoon willen leren spelen (naast de andere instrumenten die ik al bespeel). Omdat ik niet helemaal zeker wist of ik het wat zou vinden, wilde ik niet al te veel geld kwijt zijn.
Met behulp van wat youtube reviews ben ik op deze saxofoon terecht gekomen. Voor een heel klein bedrag, toch de saxofoon kunnen uitproberen!

Ik was blij verrast toen ik de saxofoon binnenkreeg. Hij wordt geleverd in een mooie (compacte) opbergcase waar alle delen in passen. Ook zaten er een aantal extra reeds bij voor het geval er één splijt of breekt.

De saxofoon voelt heel soepel aan en klinkt ook goed.
Als beginnend saxofoon speler (zonder lessen), duurde het nog geen 2 minuten om er geluid uit te krijgen. Het mondstuk heeft hier enorm bij geholpen.

Verder ziet de afwerking van de saxofoon er top uit. Je zou hem zonder schaamte zo uit de case kunnen laten en op een mooi standaard in de woonkamer kunnen neerzetten.

Aangezien dit mijn eerste ervaring is met een saxofoon, kan ik moeilijk bepalen wat de plus en min punten zijn. In mijn ogen is deze saxofoon perfect als het gaat om prijs/kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader!
respons

Super voor beginners maar ook voor pro's
Starvic 08.12.2019
Mondstuk is het enige dat niet zo fijn is, koop bijv. een Selmer van 80 euro een dan is ie super! Verder een prima saxofoon met goed geluid.
Een professionele muzikant heeft hem van mij geleend voor dagelijkse optredens op een Jazz cruise, om zijn dure Selmer thuis te laten. Hoge fis vliegt eruit net als bij de Selmer! Aanrader!

heel goed
Anoniem 11.07.2016
Hele goeie Saxafoon voor een hele mooie prijs, kwalietatief erg goed.
Nette service en snelle levering naar Nederland

EL
Evelien Logtenberg 23.10.2022
Goede saxofoon voor de beginnende speler.