Rode NT2-A Studio Solution Set

• features
  • geluid
  • afwerking
afwerking
Niet geschikt voor het echte werk
MrMark, 25.11.2020
Sinds kort ben ik bezig met het maken van opnamen voor (jazz)bandjes. Daarvoor heb ik de Rode NT2-a gekocht om te dienen als 'standaard' vocal mic. Daar is hij niet geschikt voor. De microfoon klinkt dun en enigszins metalig. Ik ben dan ook alweer opzoek naar een upgrade.

Plus punten zijn:
- degelijk gebouwd
- lage eigenruis
- Veelzijdige polar patterns waardoor de mic bruikbaar is voor een mid-side opstelling.
- -20 db pad, samen met een sm57 is het een redelijke kick mic
- shockmount, popfilter en xlr kabel lijken van redelijke kwaliteit.

Mijn advies zou zijn deze microfoon niet te kopen, maar om of door te sparen voor een betere condensator, of - als dit geen optie is- te gaan voor een goede dynamische mic.
Rapporteer een evaluatie…

Bent u van mening dat deze evaluatie om een of andere reden onjuist of onacceptabel is?

GOEDE INVESTERING
Peter Dutch Holland , 03.04.2020
De Rode NT2-A lag wat boven het budget dat ik in gedachten had maar ik ben blij dat ik iets meer heb geïnvesteerd. De microfoon is uitstekend gebouwd, ronduit mooi om te zien en ook de shock-mount met geïntegreerde plopkap tonen kwaliteit. Over de uitstekende technische specificaties had ik al gelezen. Ik heb bij collega muzikanten/producers eerder een aantal (betaalbare) condensator microfoons uitgeprobeerd zonder daarbij echt dat 'aha' gevoel te ervaren. De Rode NT2-A bleek perfect omdat hij bij mijn stem en manier van zingen past.

De pad -5 / - 10 switch is voor als we een keertje herrie gaan maken mooi meegenomen. De laag-af switch draagt ook bij aan het flexibele karakter van deze Rode. De om te sckakelen opname patronen: cardoide, figure-8 of omni-directioneel, maken van deze Rode NT2-A echt creatief gereedschap. Ik heb na ontvangst de tekst van een eerder opgenomen 'commerciële kraker' ingezongen: omni, cardoide en fig. 8. De keuze viel na beluisteren direct op de omni-directionele versie. Omdat de mix tussen het directe, en het door mijn home-studio gereflecteerde zang geluid, de song precies het goeie sfeertje gaf. Een eye-opener. De betaalbaarheid. De over-all kwaliteit van deze studio microfoon, samen met de voor mij (vanaf nu) onmisbare flexibiliteit tov cardioide microfoons, maken de Rode NT2-A voor mij een vijf-sterren product.

Geweldige studio microfoon
Didomus, 27.03.2019
Deze microfoon is in één woord: Geweldig!

Hij vangt mijn stem prima op. Soms hoor ik wat omgevingsgeluiden in mijn thuisstudio. Door de gevoeligheid wat lager te zetten worden deze niet opgevangen. Opnames klinken naturel, ik herken mezelf.

Pluspunten: natuurgetrouwe opname, handig ophangsysteem waardoor je geen last hebt van trillingen, verschillende instellingen.

Minpunten: geen enkele.

de RODE NT 2A is voor mij een juiste keuze
Moowille, 27.11.2020
Voor mijn Home studio heb ik lang gezocht, maar als je op zoek bent naar een geweldige microfoon die geweldig geluid kan leveren tegen een betaalbare prijs, zoek dan niet verder. Lastig om een microfoon te vinden die bij je stem past, maar ik ben zeer tevreden het klinkt goed. Ook het geluid van mijn akoestische western gitaar was geweldig. De Instelmogelijkheid zijn prima, drie verschillende patroon standen: Omni, Cardioid of Figuur 8. Daarnaast is de PAD en highpass filter te schakelen op de body van de microfoon.
De mic wordt gebruikt met de Focusrite Scarlett 8i6 3rd Gen 8-in, 6-out USB audio interface en Presonus StudioLive AR12c hybride 12-kanaals mixer

Beter dan verwacht
Mister C, 28.09.2020
Onlangs, na veel vergelijken, de Rode NT2-A groot membraan microfoon aangeschaft. De eerste opnames zijn werkelijk subliem.
Ik gebruik deze mic vooral voor het opnemen van akoestische instrumenten zoals, mandoline, gitaar en accordeon.
Je krijgt vooraf uiteraard wel een globale indruk vanwege de demo op de site van Thomann, maar mijn eigen opnames zijn natuurlijk bepalend. Ik gebruik hem altijd in mijn eigen studio, maar ik kan mij voorstellen als je er mee op pad gaat, dat het beter zou zijn als er een degelijke koffer bij zou zijn geleverd, dit is nl niet het geval. Voor mij is het een fantastische aankoop!

afwerking
Mooie mic voor een mooie prijs
Robin2, 27.01.2019
Een instapmodel. Een mooi heldere sound en niet te veel poespas. Als je een beginnend producer bent een hartstikke goed ding voor een prima prijs! Wel af en toe een kraakje of een dofheid maar niets onoverkomelijk.

great vocal mic
13.09.2016
Great vocal mic,
Program is a little hard to work into but real clear sounding

Perfect
22.06.2016
Ideaal toestel om te gebruiken
Beste universele micro

Rode NT2-A Studio Solution Set

€ 289
Gratis verzending en incl. btw.
Direct uit voorraad leverbaar
Direct uit voorraad leverbaar

Dit product is op voorraad en kan onmiddellijk verzonden worden.

Informatie over de verzending

Verwachte verzenddatum: Vrijdag, 16.04.

Dit product sharen
Uw contactpersoon
Tel: +49-9546-9223-30
Fax: +49-9546-922328
Online experts
Large Diaphragm Microphones
Large Diaphragm Microphones
They pick up any sound! In this guide, we have tracked down the most popular condenser microphones for you.

Test Conclusie:
(9)
Audient iD4 MKII

USB-C audio-interface 24 Bit / 44,1 96 kHz, ADC dynamisch bereik: 121 dB, DAC dynamisch bereik: 126 dB, Class A Audient console microphone preamp, Mic Gain 58 dB,

iZotope Spire Studio 2nd Generation

iZotope Spire Studio 2nd Generation; mobile recording studio with lithium-ion battery (up to 4 hours runtime); 2 tracks can be recorded simultaneously; up to 8 tracks per project can be played back; recording format: 24-bit / 48 kHz; up to…

Zoom G6

Zoom G6; Multi Effects Pedal for Electric Guitar; Pedal board with 6 stomp switches and expression/volume pedal; Amp modeling; 4,3" color LCD touch-screen interface; 240 Patches; 100 Presets; Chain up to 7 effects + amp simulation; IR load function for…

Otamatone Neo White

Otamatone Neo, Electronic sound toy / synthesizer, standard size, selection of various sounds via new studio smart phone app, cross link of smart phone and Otamatone via cable, power plug for external power supply, stereo headphone jack, volume adjustable, playing…

Meinl TMDDGS Didgeridoo Stand

Meinl Didgeridoo Stand, TMDDGS, material: aluminum, two leg version, soft padding with protective rubber straps, hight, angle and depth adjustable

Hercules DJ Control Inpulse 500 Gold LE

Hercules DJ Control Inpulse 500 Gold LE; Limited edition with golden highlights; limited to 1000 pieces worldwide; number engraved on console; All-in-one-DJ-Controller; controls per desk: 1x filter-control, 3 x equalizer-control, 1 x Gain control, 1 x volume control, 1 x…

Blackmagic Design Pocket Cinema Camera Pro EVF

Blackmagic Design Pocket Cinema Camera Pro EVF; Viewfinder fits Pocket Cinema Camera 6K Pro; Viewfinder with internal proximity sensor, 4-piece glass diopter, built-in status info display and digital test chart; Video and power connections: via Pocket Cinema Camera 6K Pro…

K&M 107 Music Stand Black Set

K&M 107 Music Stand Black Set, K&M Music Stand 10700-000-55 black incl. K&M 10711 Carrying bag, Total height max.ca.1.680mm, Made of steel, Music desk dimensions 485 x 240 x 42 mm, Desk angle fully adjustable, Music desk traditionally foldable, 3-piece…

Zoom PodTrak P4

Podcasting Recorder Four microphone inputs (XLR, P48V phantom power switchable), Four headphone outputs with individual volume controls (3.5mm stereo jack), Gain control and mute button per input, Mix minus function for automatic feedback suppression for incoming calls, Connection of…

Electro Harmonix Ripped Speaker Fuzz

Electro Harmonix Ripped Speaker Fuzz; Effects Pedal for Electric Guitar & Bass; low Fuzz settings emulate Vintage Lo-Fi Distortion Sounds created by a Razor Blade applied to a Speaker Cone, a loose Tube or a faulty channel on a Recording…

Otamatone Neo Black

Aputure Accent B7c

Aputure Accent B7c; smart 7W RGBWW LED bulb; uses the same colour mixing technology as the Nova P300c, covering the same colour temperature spectrum from 2000 to 10000 Kelvin; built-in Li-Po battery with a runtime of up to 70 minutes…

Geef feedback
Feedback Fout gevonden of wilt u feedback geven op deze pagina?

We kijken er naar uit om van u te horen en proberen elk probleem zo snel mogelijk op te lossen.