m
prima goedkope snaren
maartenaerts 15.07.2021
Deze snaren zijn prima. Klinken ongeveer hetzelfde als de originele op de HBMA-50. Maar ik heb alleen ervaring met de OEM en twee dezelfde HB setjes gehad. Zal wel ooit een 3 maal duurdere set testen. In sommige reviews wordt gezegd dat die dan beter klinken.

Ze hebben een bronskleur, niet zilver zoals wat er OEM opzat.
Stemming goed, geen rare afwijkingen in de snaren.
Klank: Niet super scherp/helder, maar zeker niet dof. Gewoon goed genoeg. En klinken hard als je wil.
Bij een duurdere mandoline klonken ze wat meer sprankelend. (De snaren die daar opzaten waren weggeroest, kon ik niet vergelijken)
Denk niet dat ik ze zo vaak ga wisselen als bij een gitaar, is ook best een gedoe de eerste paar keer.
Maar dus heel goedkoop en goed genoeg. Kwaliteit van de hele HB snarenreeks (mando-gitaar-en vooral bas) vind ik toch al behoorlijk goed.