Harley Benton Traveler-Steel

Als je zelf wilt knutselen best leuk.
Promms 02.03.2023
Wat kun je verwachten voor €66? Nou precies dit. Messcherpe frets, veel te hoge actie, beroerde intonatie. Een boxy sound, maar dat weet je bij zo’n kleine klankkast. Dus trussrod wat aandraaien, de fretten krijgen een behandeling met vijl en schuurpapier, gelijk het kurkdroge fretboard maar even oliën, nut wordt ingevijld voor een betere intonatie in de lage positie. De brug zit muurvast in het hout dus ook daar moest ik de slots invijlen tot de actie goed was.
Maar dan heb je een behoorlijk bespeelbaar gitaartje met een redelijke intonatie. Wat ik wilde voor op de camping en op de boot. Zonder angst voor een deuk of kras. Stevig is hij wel. Prijs/kwaliteit? Dat zit wel snor.