Harley Benton PJ-74 VW Vintage Series

Gratis verzending verwacht tussen Woensdag, 3.04. en Donderdag, 4.04.
b
Leuke bas maar pas na veel afstellen.
bahady30 14.02.2018
Deze bas aangeschaft nadat ik een Harley Benton PJ4-HTR had terugestuurd vanwege teveel gebreken. Het was niet mogelijk om deze bas naar behoren af te stellen. De PJ-74 daarentegen zou bestaan uit betere houtsoorten en hardware. Toen ik de bas uitpakte en aan een visuele controle had onderworpen heb een kleine lakfout kunnen ontdekken op de onderste hoorn. Door de Vintage white kleur valt dit niet op . De hals is inderdaad van een betere houtsoort gemaakt en door de D-vorm ligt hij prettig in d hand. Het oogt en voelt stevig maar je ziet wel dat de hals niet naadloos past in de body. Er is teveel speling. Bij het verwijderen van de beschermfolie (2 lagen) brak te tone potmeter af. Het is namelijk nodig om de knoppen te verwijderen en de moertjes om dit goed te doen. De bas had last van 60Hz brom en nadat ik de slagplaat verwijderd had viel me op dat er niks was gedaan aan afscherming. Tevens zijn de potmeters van hele slechte kwaliteit. Ik heb de electronicaruimte afgeschermd met koperfolie en de bas voorzien van kwaliteits potmeters. De bas is nu stil als er niet gespeeld wordt en de brom is weg. Geluid is goed. Conclusie : Het lijkt een koopje en gezien de prijs is het dat ook maar het is nodig om nog veel aan de bas te knutselen cq af te stellen. Ik kan me zo voorstellen dat een beginner daar weinig zin in heeft want als je dit moet laten doen kost de bas twee keer zo duur als je het arbeidsloon en onderdelen meetelt. Tevens heb ik een mail gestuurd naar de fabrikant van Roswell pickups wat zij aanbevelen aan potmeter waarden etc omdat ik de bas in eerste instantie te treblelig vond. te veel hifi. Het blijkt dat de geinstalleerde potmeters (500K linear) niet de juiste waarde hebben. Als je de potmeters vervangt door twee maal 250K linear en een maal 250K audio taper, de roswell pickups hetzelfde klinken als originele Fender pickups. Een leuke knutsel bas.