CP
Super Bass voor weinig
Concrete Priest 15.01.2020
Even ter referentie, Ik ben ook in bezit van Rickebacker 4001 (1980) en een ESP LTD F405 FH, Beide in een prijsklasse van ongeveer het 10 voudige dan een Harley Benton. Tevens in bezit van een Harley Benton Jazz bass, waarbij ik bij de aanschaf daarvan al verbaasd was over de kwaliteit en sound.

Dan de TB-70 VS:
Ik wilde deze bas erbij hebben vanwege het model, is typisch ouderwetse metal model, en past goed bij band waarin ik nu speel.
Kwam binnen in stevige doos, uitpakken en zag er fantastisch uit, goed afgewerkt, geen beschadigingen, gewoon super.
Ben normaal gesproken niet zo'n fan van sunburst kleuren, maar op een of andere manier is het bij dit model prachtig. Bass oogt groot en boos...precies wat ik zocht.

Hoe klinkt ie?
In oefenruimte geprobeerd en klinkt zeer goed. Door middel van met soepele potmeters te varieren tussen element verhoudingen, gemakkelijk een juiste sound te vinden.

Bespeelbaarheid:
Tja, ik wist dat dit model (ook de epiphone en Gibson) last hebben van neck-dive. Staand spelen is dan ook zeer vermoeiend voor linker hand. Hiervoor is een hele simpele oplossingen:
Verplaats de linker knop voor strap van body naar achterzijde hals (dikke stuk), scheel hemelsbreed c.a. 7 cm, maar verbetering in Balans is enorm.
Tip voor Thomann: laat dit gewoon af fabriek zo maken..

Al met al, is het onvoorstelbaar dat ze voor dit geld zo'n goede bassen kunnen maken..

Nog 1 tip voor potentiele kopers:
Door vorm en afmeting van bass, past deze niet in een standaard koffer. Er is 1 koofer beschikbaar van Epiphone waaring hij wel past, maar deze is bijna net zo duur als bass zelf.
Ikzelf heb de heavy gig bag gekocht voot thunderbird modellen, van 2 tientjes, die er overigens ook super uitziet en stevig is.
@ Thomann: Wijs mensen die deze bass bestellen en een gewone koffer erop dat dit niet past, scheelt ritje naar UPS adres..

Super dus.