Gretsch Drums Catalina Maple Walnut Glaze

• geluid
  • features
  • afwerking
afwerking
Puissante, solide et très musicale.
Didi54, 24.09.2020
Très satisfait de cette batterie passe partout, Gretsch c'est vraiment un son qui chante, une âme ! Quel bel instrument... Pour un prix vraiment raisonnable, les peaux sont parfaites ça sonne tout de suite avec un léger réglage c'est un instrument "immédiat" et ça c'est vraiment plaisant. Un petit bémol cependant, je ne sais pas qui emballe les fûts, mais il serait important de bien protéger l'intérieur de la grosse caisse, car pour ma part il y a une des attaches du tom basse qui a frotté contre l'intérieur de la grosse caisse (certainement pendant le transport), ça a fait des marques "comme des petits coups de marteau" et ça a enlever un peu de matière (environs 3 mm sur un diamètre de 5 mm) à un endroit, rien de dramatique puisque ça n'altère en rien le son, j'ai mis un tout petit peu de pâte a bois "érable clair" j'ai lissé avec une spatule fine, laissé sécher, puis passé un chiffon doux et on ne vois plus rien, mais en revanche c'est pas normal que des choses comme ça se produisent (car renvoyer un produit est une perte de temps et d'argent) et c'est la dernière fois, même si le produit n'est pas cher c'est pas une raison, le matériel ça se respecte. De plus le temps que je sorte de chez moi le livreur UPS à laissé le carton au soleil et s'est sauvé comme un voleur... J'aimerai à l'avenir ne plus avoir ces genres de problèmes j'espère que je me suis bien fait comprendre merci. Je prend soin du matériel et je suis soigneux, même si tout le monde s'en fiche pour ma part je ne cautionne pas le jetable et lorsque je paye pour un produit j'aimerai être livré sans à chaque fois être inquiet par l'état dans lequel risque d'arriver le produit. Sinon ça me navre mais j'irai acheter ailleurs. Une bonne journée en vous remerciant.
Rapporteer een evaluatie…

Bent u van mening dat deze evaluatie om een of andere reden onjuist of onacceptabel is?

Gretsch Catalina Maple Walnut Glaze
Juliana S., 08.08.2015
Habe mit diesem Set ein unglaublich tolles Schlagzeug erworben. Habe es zusammen mit einem 16" Floor Tom bestellt und es rockt so richtig!! Ich war mir zuerst mit der Farbe nicht ganz sicher, dachte dann aber die Farbe ist eh nicht so wichtig. Als ich es dann aus der Verpackung nahm die große Überraschung: Die Farbe ist ein Traum, sieht um Welten besser aus als auf den Fotos von Thomann (sorry ;) )
Die Verarbeitung ist Top, ich konnte keine Kratzer oder dergleichen erkennen. Die Kesselgratung ist ohne Fehler, die Badges glänzen richtig schön...
Ich finde das 12&14&16 " Tom einfach zum stimmen, beim 10" hab ich etwas länger gebraucht um meinen Sound zu erreichen. Auch die fünf Stimmschrauben auf den 10&12" Toms sind zu Beginn etwas irreführend, man gewöhnt sich aber relativ schnell darauf. Zur Snare kann ich nicht viel sagen, ehrlich gesagt habe ich sie nicht einmal angespielt, weil ich mir die Taylor Hawkins Snare dazu gekauft habe, die richtig rockt !! Die Base klingt mit einem Powerstroke 3 richtig bassig.
Alles in allem finde ich es ein richtig geiles Set das richtig gut aussieht und noch um einiges besser klingt. Würde es wieder kaufen !!

Ps: Ich hoffe dass Thoman bald wieder das 8" Tom anbietet, weil ich gerne die ganze Serie hätte, ist aber nicht mehr erhältlich, Schade eigentlich!!

Rapport verzenden
dk Originele review (Vertaling tonen)
A very good set.
12.08.2016
The Gretch catalina maple has a very good sound to it. Amazing drums for the price.
When i first got it, i was a bit worried about how the snare would sound. After spending some time tuning it, it turned out extremely well. It sounds very good with a piece of moongel on it.
The Gretch catalina maple is also a very good set for recording. It just has the right sound to it.
Over all, i can really recommend this set. Very good sounding.

Rapport verzenden
fi Originele review (Vertaling tonen)
Hyvät vaahterarummut upealla viimeistelyllä
18.02.2017
Walnut Glaze on todella ajaton ja upeannäköinen viimeistely. Kiiltävä lakkapinta näyttää hyvältä. Catalina Maple-setin hyvänä puolena ovat vaahterarunkojen ääni ja pintaviimeistely. Hardwaren laatu vaihtelee, joten siitä iso miinus tälle setille.

+Äänet
+Viimeistely
+Paketin mukana tuli pari ylimääräistä viritysruuvia
+Muistilukot tomipidikkeille

-Basarin päällä olevat tomipidikkeet ovat minusta liian lähellä soittajaa, mille ei oikeastaan voi mitään.
-Tomipidikkeiden pallonivelet ovat todella jäykät. Säätäminen on hyvin nihkeää ja tomien kelluva ripustus tekee sopivan asettelun löytämisestä entistä vaikeampaa.
-Parin lugin kierteet tuntuivat hiukan jäykiltä jo ensiasennuksen yhteydessä.
-Ei muistilukkoja lattiatomin jaloille.

100% Begeisterung
Alex328, 14.11.2017
Astreine Verarbeitung, gutes Holz und gute mitgelieferte Felle ergeben einen hervorragenden Sound ! Und schön anzuschauen sind die Kessel auch ! Was will man mehr !

djflow, 08.02.2021
Top quality made.
Warm sound.
Must do : change the skins & padd the kicker.

Rapport verzenden
es Originele review (Vertaling tonen)
afwerking
Gran sonido a buen precio
AlessandroA, 09.03.2014
Bombo potente y versatil, con los toms graves. El herraje de soporte de tom es bastante mediocre. Afinación fácil sin problemas y herrajes ligeros. Dejar claro que los aros son de 2.3 mm y no 1.6

Super Sound
C. am 10.06.2014, 10.06.2014
Ich habe mir das Set mit zweitem Standtom gekauft - super Sound, gute Verarbeitung. Über die schnelle Lieferung habe ich mich auch gefreut.

Bonne batterie
Dertava, 25.11.2020
Le son est très agréable, clair. La batterie semble très robuste, je suis satisfait par le support des toms qui semble assez solide par rapport à d'autres de gamme plus basse.

cool
Pierre1099, 23.02.2015
je viens d'enregistrer 12 morceaux avec , le son est carrément bon :)

Rundum zufrieden!
13.07.2014
Bei diesem Set kann man eigentlich gar nicht meckern, ich zumindest nicht. Mein Schlagzeuglehrer hat mir dieses Set empfohlen und ich bereuhe den Kauf kein bisschen.

Schade war, dass ein fell leicht beschädigt geliefert wurde. Aber nach kurzem Kontakt mit dem Kundenservice wurde mir sofort ein Neues geschickt, Kompliment an Thomann.

100% des Preisen stecken hier in den Kesseln und Fellen und der Klang ist (wenn vernünftig gestimmt) einfach herrlich.
Die beiden Hängetoms sind frei schwingend, was mir sehr gut gefällt.

Zu dem gekauften Bundle (zu dem ich jedem, der noch keine Hardware besitzt raten würde) gab es noch ein Millenium Hardware Pack, das schlicht und einfach seinen zweck erfüllt und vollkommen ausreicht. Dazu habe ich mir für knappe 160€ noch ein beckenset gegönnt, welches zwar nicht sonderlich überragend klingt aber ausreicht.

Fazit: Es ist ein tolles Set das individuell genutzt werden kann und auch nach vielen jahren keine Aufrüstung benötigt. Es lohnt sich auf jedenfall.

Gretsch Drums Catalina Maple Walnut Glaze

€ 879
alle prijzen incl. btw
Direct uit voorraad leverbaar
Direct uit voorraad leverbaar

Dit product is op voorraad en kan onmiddellijk verzonden worden.

Informatie over de verzending

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 3.08. en Woensdag, 4.08.

Dit product sharen
Uw contactpersoon
Tel: +49-9546-9223-40
Fax: +49-9546-9223-24
Harley Benton SC-550 II DFB

Harley Benton SC-550 II Desert Flame Burst; deluxe series; electric guitar; mahogany body (swietenia meliaceae) (weight relief chambered); arched & flamed AAA-maple top; set mahogany neck (swietenia macrophylla king); pau ferro fingerboard; 60`s neck profile; 305mm (12,00") fingerboard radius; 1th…

Kali Audio IN-8 2nd Wave

Kali Audio IN-8 2nd Wave; Active near field monitor; 3 way system with coaxial midrange/tweeter; 8" woofer; 4" midrange; 1" soft dome tweeter; power: 140 Watt (60/40/40 Watt Tri-Amped); frequency range: 37 Hz - 25 kHz (-10 dB), 45 Hz…

SSL UC1

USB DAW Controller Plug-in controller with convenient mixer layout and legendary SSL workflow, 1:1 Hardware control for the included SSL plug-ins Channel Strip 2 and Bus Compressor 2, Visual feedback via LED rings on the knobs, Display for showing…

Novation Circuit Rhythm

Novation Circuit Rhythm; sampler / sequencer; 8 sample tracks with 32 step patterns each, cascadable for up to 256 steps per track; functions: slice, reverse, loop, chromatic play, probability and pattern-mutate; integrated effects such as lofi tape, shutter, reverb, delay…

Arturia Keystep 37 Black Edition

Arturia KeyStep 37 Black Edition; 37-key (slimkey) USB controller keyboard; velocity-sensitive mini-keys with aftertouch; 64-step sequencer; chord and scale functionality; arpeggiator; LED display; 4 freely assignable knobs; transport keys; touch stripes for pitch and modulation; RGB LED bar; connections: 3x…

Fender SQ Aff. P Bass MN PJ PACK BK

Fender Squier Affinity P Bass MN PJ PACK Black; Electric Bass, Affinity Series; Body: Poplar; Neck: Maple; Neck Mount: Bolt On; Neck Form: c; Fingerboard: Maple; Inlays: Black Dots; 20 Medium Jumbo Frets; Nut: synthetic Bone; Nut Width: 41,3 mm…

Wampler Gearbox Dual Overdrive

Wampler Gearbox Dual Overdrive; Effects Pedal for Electric Guitar; Andy Wood Signature Pedal; features modified versions of two of Brian Wampler’s best loved drive Circuits: Channel 1 based on the Tumnus and Channel 2 based on the Pinnacle; top-switchable Stacking…

Gravity LTST 01

Laptop stand with adjustable holding pins Steel tray, Powder-coated tubes made of aluminium, Die-cast aluminium base, Dimensions of the tray (W x H): 480 x 330 mm, Tube diameter: 35 mm, Height adjustment by adjusting screw with holding pin…

Sennheiser CX True Wireless Black

Sennheiser CX True Wireless Black In-Ear headset headphone - 7 mm hight end drivers, bluetooth 5.2, up to 9 h running time, up to 27 h with charging case, SBC, AAC, aptX Codec compatible, 110 dB SPL (1 kHz /…

Harley Benton SC-550 II PAF

Harley Benton SC-550 II Paradise Amber Flame; deluxe series; electric guitar; mahogany body (swietenia meliaceae) (weight relief chambered); arched & flamed AAA-maple top; set mahogany neck (swietenia macrophylla king); pau ferro fingerboard; 60`s neck profile; 305mm (12,00") fingerboard radius; 1th…

J. Rockett Audio Designs Clockwork

J. Rockett Audio Designs Clockwork; Analogue stereo delay with switchable modulation; Designed in collaboration with Howard Davis (creator of the original "Deluxe Memory Man"); Classic analogue design with BBD chips; Tap-tempo control digital; Up to 600 ms delay time; Switchable…

Fender SQ Aff. P Bass PJ PACK 3-SB

Fender Squier Affinity P Bass PJ PACK 3-Color Sunburst; Electric Bass, Affinity Series; Body: Poplar; Neck: Maple; Neck Mount: Bolt On; Neck Form: C; Fingerboard: Laurel; Inlays: Pearloid Dots; 20 Medium Jumbo Frets; Nut: synthetic Bone; Nut Width: 41,3 mm…

Geef feedback
Feedback Fout gevonden of wilt u feedback geven op deze pagina?

We kijken er naar uit om van u te horen en proberen elk probleem zo snel mogelijk op te lossen.