DPA 4099 Core Bass

16

Clip-on condensatormicrofoon

  • Speciaal voor contrabas
  • Richtingskarakteristiek: supercardioïde
  • Frequentiebereik: 20 - 20.000 Hz met 2 dB soft boost bij 10 - 12 kHz
  • Max. geluidsdrukniveau: 142 dB
  • Lengte zwanenhals: 140 mm (kan optioneel verlengd worden tot 220 mm met art. 294624)
  • Afneembare kabel
  • Kabellengte: 1,8 m
  • Kabeldiameter: 1,6 mm (kabel met diameter van 2,2 mm verkrijgbaar onder art. 289926)
  • Verbeterde microfoonophanging voor nog minder constructieruis
  • B+K-connector
  • Incl. speciale houder voor op de contrabas en DAD 6001 XLR-fantoomvoedingsadapter
  • Bijpassende case: art. 489538 (niet bij de levering inbegrepen)
Leverbaar sinds Maart 2018
artikelnummer 434974
verkoopseenheid 1 stuk
Battery Powered No
Directional Microphone No
Stereo Pair No
switchable lowcut No
switchable pad No
characteristic super-cardioid
Clip-On Microphone 1
Condenser Microphone 1
Toon meer
€ 539
alle prijzen incl. btw
direct leverbaar
direct leverbaar

Dit product is op voorraad en kan direct verzonden worden.

Informatie over de verzending
Levering zonder verzendkosten tot ongeveer Vrijdag, 19.04.
1

16 Klantenbeoordelingen

4.9 / 5

U moet ingelogd zijn om producten te evalueren.

Note: Om te voorkomen dat evaluaties gebaseerd zijn op roddel, geruchten of heimelijke advertentie staan wij op onze website alleen evaluaties toe van daadwerkelijke gebruikers die het geevalueerde product bij ons gekocht hebben.

Na inloggen vindt u alle producten die u kunt evalueren ook onder “Product evalueren” in uw klantencentrum.

features

geluid

afwerking

9 Recensies

google translate gb
Helaas is er een fout opgetreden, probeert u het a.u.b. later nogmaals.
B
It sounds amazing!!!!!
Bass_face_reuben 04.03.2022
Picks up a really natural sound of the bass. I use it with a k&k piezo pick up on an acoustic image contra amp.
Does feed back quite easily though so make sure you sort out your sound before you do a gig!!!!
features
geluid
afwerking
0
1
Evaluatie melden

Evaluatie melden

google translate fr
Helaas is er een fout opgetreden, probeert u het a.u.b. later nogmaals.
S
Le meilleurs micro pour une contrebasse
SeBRkH 23.06.2021
En matière de micro à condensateur je n'ai jamais connu mieux.
Nous avons fait des essais en studios avec un ingénieur du son pour travailler sur le placement de la cellule, et tout est possible. Un son plein, un son brillant, ou un son équilibré tout est réalisable juste en jouant sur le placement.
Le jeu en archet ou en pizzicato tout est très fidèlement transmis à la sono ou l'ampli.
En live, c'est un vrai atout, il n'accroche pas ou peu. Encore faut-il avoir un minimum de bon sens quand à l'utilisation d'un micro de ce type. On ne joue pas devant la façade ou à 50 cm du retour. Ces quelques règles élémentaires appliquées, c'est un bonheur de facilité pour les sondiers.

Un moment je me posais la question quand à le coupler à une cellule piézo, ce n'est franchement pas nécessaire car tout le caractère de la contrebasse et du jeu du musicien sont présent dans le son, il ne manque rien.

Le vrai atout pratique de cette technologie, c'est que l'on ne modifie pas l'instrument.

Une remarque importante, manipuler avec beaucoup de délicatesse, c'est très fragile. Mais une fois en place il ne bouge plus.

PS: pour les connaisseurs, Ben Williams joue sur ce modèle. Et beaucoup de sonorisateur d'instrument traditionnel utilise ce modèle pour la prise de son live ou studio.
features
geluid
afwerking
1
1
Evaluatie melden

Evaluatie melden

google translate de
Helaas is er een fout opgetreden, probeert u het a.u.b. later nogmaals.
Z
Sensationell vielseitiges Mikrofon
Ziegi 28.06.2018
Ich spiele Kontrabass, Gitarre, Saxofon, Klarinette und noch ein paar Nebeninstrumente. Immer wieder mal brauche ich eine Verstärkung und deshalb habe ich mir das DPA d:vote Core 4099 Bass gekauft.
Das Mikrofon gibt es eigentlich nur in zwei Ausführungen: einmal für "normale" Instrumente und einmal für "sehr laute" (Trompete, Snare o.ä.), ansonsten unterscheiden sich die verschiedenen Ausgaben nur im Anschlussadapter. Ich habe mir die Version für Bass gekauft, weil hier im Anschlussadapter kein Low-Cut drin ist (sonst kommen die tiefen Frequenzen vom Kontrabass nicht mehr drüber). Aber den Low-Cut kann man ja meist am Mischpult aktivieren.

Vor meinem Kontrabass hatte ich schon mal bei einer professionellen Theaterproduktion ein d:vote stehen und war vom Sound begeistert. Nun also das neue d:vote Core an meinen Kontrabass geklemmt und zuhause über das Mischpult gespielt. Ich war überwältigt, wie natürlich und rund das klang.

Ich hatte mir auch gleich noch Clips für Gitarre (funktioniert auch bei Banjo und Ukulele) und Saxofon bestellt. Auch bei diesen Instrumenten klingt das Mikrofon einfach nur natürlich und gut! Selbstverständlich muss man mit der Platzierung jeweils ein bisschen experimentieren, aber nach ein paar Minuten war ich jeweils erfolgreich,

Einziger (kleiner) Kritikpunkt: Das Anbringen des Mikrofons an dem jeweiligen Clip ist ein bisschen fummelig und wenn man hier nicht aufpasst, dann sitzt das Mikrofon locker. So ist mir einmal während eines Solos das Mikro vom Sax weggekippt. Deshalb in der Verarbeitung nicht die volle Punktzahl.
features
geluid
afwerking
1
0
Evaluatie melden

Evaluatie melden