1 Recensie

DiMarzio LiquiFire DP227 BK

Gratis verzending verwacht tussen Woensdag, 3.04. en Donderdag, 4.04.
nog niet overtuigd
Boudewijn 28.11.2020
Ik heb de Liquifire geïnstalleerd naast de Super Distortion in de brugpositie, die al zo'n 25 jaar in z'n eentje op mijn puntengitaar regeert.
Ik ben niet helemaal overtuigd. Klinkt vergeleken met de SD niet erg open. Een heel ander karakter in de rijkelijk aanwezige trebles, nogal "compressed" en niet erg warm. Mogelijk dat dit laatste komt doordat de plaatsing vanwege de vorm van de gitaar wat meer naar het midden ligt. Mogelijk omdat de gitaar van zichzelf een erg heldere en felle klank heeft. Ik had in ieder geval een andere verwachting.
Middenstand schakeling (beide humbuckers aan) klinkt dan wel weer erg tof. Ik heb verder een coilsplit schakeling gemaakt en dat werkt prima. Klinkt niet echt als een echte single coil maar is wel een leuke afwisseling.
Zeker geen slecht element maar ook geen overtuigende match met de Super Distortion (DP100).