DiMarzio DP228F BK

Verwachte verzenddatum: Donderdag, 28.03.
Doet zijn naam eer aan!
Roahland 22.02.2018
Toen recentelijk mijn pickups in mijn Epiphone SG het begaven, was ik stiekem best enthousiast want toen had ik een reden om mijn pickups te vervangen.

Ik ben toen gegaan voor de LiquiFire (neck) en Crunchlab (Bridge) combo, beiden van DiMarzio.

Vergeleken met mijn oude bridge pickup, is de Crunchlab een beest. Ik gebruik deze pickup vooral wanneer ik "Rhythm" of zwaardere muziek speel. Mijn oude standaard bridge pickup viel in het niets vergeleken met de crunchlab!

De pickup werd geleverd met al de benodigde montage onderdelen (zelfs alternatieve schroeven indien u platkop schroeven gebruikt), instructies en verwijzingen naar de site indien er nog meer vragen zijn.

Ik ben kortom erg tevreden met de aankoop en zal later weer gebruik maken van DiMarzio indien ik weer pickups wil vervangen.

Absolute toppickups!
Herfstbokkie 07.10.2019
Heb veel over deze pickups gelezen (en gehoord) en uiteindelijk besloten om ze te bestellen voor mijn Ibanez Prestige.

Wat een verschil! Deze pickups hebben een enorm hoge output, wat even wennen is, maar hebben deze gitaar getransformeerd. De standaard pickups in deze gitaar waren Dimarzio/IBZ pickups welke op zichzelf prima zijn, maar de crunchlab (in combinatie met de liquifire) zorgen voor een compleet nieuw karakter. Ik pak deze gitaar vaak op en sta elke keer versteld hoe strak hij versterkers laat klinken. Wel is het even wennen om te wisselen tussen gitaren, aangezien andere gitaren een minder hoge output hebben. Tijdens live situaties gebruik ik dan ook een MXR Microamp om dit te compenseren. Ik speel op verschillende versterkers, waaronder een Mesa Boogie Dual Rectifier; hierbij komt deze zeer goed tot zijn recht.

Installatie van die pickups is simpel, en de bouwkwaliteit is super.