Cympad Optimizer Starter Pack

Levering verwacht rond Vrijdag, 19.04.
Anoniem 25.11.2016
De Cympad Optimizers heb ik gekocht na het zien van een aantal filmpjes op YouTube. Hierin zag ik dat de bekkens een stuk stabieler bleven liggen. Ik was eerst sceptisch, maar omdat de prijs redelijk laag is heb ik besloten om ze een kans te geven.

Toen ik ze binnenkreeg heb ik ze meteen vervangen voor mijn huidige viltjes. Ik merkte gelijk al een verschil. De sustain was veel langer en de bekken leek ook iets hoger te klinken. Ze doen dus echt wel waar ze voor staan. Ik begon me na een tijdje toch wel af te vragen wat het nut is van een bekken langer door te laten klinken en de iets hogere toon. Omdat ik vaak in kleine cafeetjes speel en af en toe een groot podium, valt het effect naar mijn mening een beetje weg. Daarom ben ik nu weer terug bij mijn normale viltjes. Wel ben ik van mening dat de Optimizers ideaal zijn voor in de studio. Het geluid wordt, zoals eerder gezegd, wel degelijk (positief) beïnvloed.

Mijn conclusie is dus dat het voor liveoptredens niet echt een toegevoegde waarde heeft, maar voor in de studio wel degelijk effect kan hebben. Door de relatief lage aanschafprijs zou ik zeker aanraden ze zelf te proberen en te ervaren wat het effect is.