Klantencentrum login

• features
  • geluid
  • afwerking
afwerking
Verreweg het beste voor het geld
PeterKeuning, 06.09.2017
Sinds een half jaar heb ik mijn oude digitale Roland V-Mixing tafel vervangen met deze Behringer en wat een verademing was dat! De mixer werkt snel, intuïtief en heeft echt idiote mogelijkheden voor de prijs.

Voor het mixen gebruik ik een Samsung Tab A6 tablet. Deze verbindt via een externe router naar de Behringer; tezamen met een laptop met daarop de X Air Edit software en een aantal Android telefoons met de X Air Q app voor monitor mixing. De mixer heeft hier verder geen enkele moeite mee om door verschillende apparaten tegelijkertijd bediend te worden. Dat gezegd hebbende wil de Android app voor X Air nog wel eens crashen bij switchen van schermen. Niet onwerkbaar (de mixer loopt gewoon in de laatste staat door), maar wel vervelend. Wat daarnaast nog veel vervelender is. is het gebrek aan een iPhone app. De X Air Q (monitor) app is beschikbaar voor Android, waardoor bandleden met een dergelijke telefoon hun eigen monitormix kunnen regelen, echter kan dit dus niet als je een iPhone hebt..

Elke ingang is voorzien van een 4 bands volledig parametrische EQ met lowpass filter, elke bus/uitgang zelfs de keuze tussen een 6 bands parametrische of een 31 bands grafische EQ. Elke EQ is voorzien van een 100-bands RTA, waardoor uitfluiten een bijzonder gemakkelijk proces wordt.

Het apparaat heeft 4 effect slots die elk kunnen worden voorzien van een van de 41 effecten; variërend van fijne reverbs tot emulaties van bekende effecten (Roland Chorus, Behringer Combinator) en zelf een goed bruikbare gitaaramp simulatie! Bij een van mijn bands gebruik ik de amp simulatie als insertie op de gitaarkanalen die rechtstreeks vanaf de pedalboards aangesloten worden; de gitaristen laten hun dikke buizenbakken er om thuis staan.

De 16 XLR/Jack combi inputs zijn erg handig en zorgen er voor dat je geen DI nodig hebt voor bijvoorbeeld toetsen of een akoestische gitaar als het om een korte afstand gaat. De preamps zijn bijzonder goed (zéker in deze prijsklasse), beter dan de concurrenten.

Koop te allen tijde een separate WiFi router! De ingebouwde access point is niets meer dan waardeloos. Hopeloos ouderwetse beveiliging (WEP, gebruikt iemand dat nog?) en het bereik is echt belachelijk slecht. Niets wat niet op te lossen is met een WiFi router van 30-40 euro, dus laat je daarom niet deze verder perfecte mixer ontzeggen!
Rapporteer een evaluatie…

Bent u van mening dat deze evaluatie om een of andere reden onjuist of onacceptabel is?

afwerking
Hier is de toekomst van mengtafels
Harrie Beton, 23.10.2019
Mijn eerste digitale mengtafel maar ik wil niet weer terug.

Sterke kanten van deze mengtafel:
1. Kan instellingen bewaren.
2. Klank gewoon zeer goed.
3. Direct kunnen opnemen.
4. Draadloze bediening.
5. Erg veel bruikbare effecten per kanaal.
6. Zes aux uitgang voor monitoring.
7. Is ook gelijk een 18 kanaals geluidskaart.
8. Net zo groot als een fles wijn!

Nadelen:
1. De Mac os ondersteuning niet erg goed. De app en de Mac os verschilt van de windows en android versie. De snapshot functie onbreekt op de Mac bijvoorbeeld.
2. 32 band EQ wel beschikbaar op eindsignaal maar niet op losse kanalen.
3. De pre amp had nog wel meer power gemogen. Nu is 60 DB maximum.

afwerking
Multifunctioneel werkpaard voor de meeste bands
Backbonemusic, 25.12.2020
Gewoon een topmixer waar de meeste (cover)bands mee uit de voeten zullen komen.

Een beetje handigheid en een goedkope wifi router van een paar tientjes zijn wél aan te raden! Er zijn voldoende kanalen aanwezig om alles mooi te mixen naar je FOH. De zes AUX bussen zijn ideaal voor persoonlijke monitor mixen die de muzikanten eventueel met de app zelf kunnen fine tunen naar hun eigen smaak. (eventueel zijn middels de Powerplay P16M nog meer monitor mixer te maken.) Meersporen digitale opnames zijn in een handomdraai te maken met een extra computer en bijv. een multitrack DAW zoals Reaper. Héél veel opties en mogelijkheden voor een ontzettend scherpe prijs. Kwaliteit van het geheel is gewoon prima, net als de sound. Het is jammer dat Behringer een merknaam met een verleden is, want hier zijn ze echt op de goede weg.

Mensen die heel erg gehecht zijn aan knoppen en schuiven kunnen natuurlijk de X-Touch controller erbij nemen, maar gezien het totaal kostenplaatje zou ik dan persoonlijk even doorsparen voor een X32 model. Echter is deze XR18 voor mijn toepassing in diverse bands gewoon meer dan voldoende. Een touchscreenscherm met Raspberry waarop de X-Air edit software draait is gewoon heel prettig werken. En een iPadje on stage voor on-the-fly fine tunen doen het prima. Ook ideaal t.o.v. van de oude analoge setup is het feit dat scenes zijn op te slaan. Ik kan nu per band binnen no-time de juiste settings en sound instellen door de juiste scene in te laden. Echt een genot!

Als je niet krampachtig aan fysieke schuiven en knoppen vast hoeft te houden, een goedkoop routertje hebt of koopt en op zoek bent naar een nieuwe mixer is dit echt héél veel voor een scherpe prijs!!

Fantastisch apparaat!
Roel, 20.05.2021
Ik bezit al jaren de XR16 die ingezet wordt als (on stage) mixer. De XR18 vervangt mijn analoge mixer in de homestudio. Nu de XR18 operationeel is blijken aardlus-problemen geheel verdwenen en de DI800 zit niet meer in de signaalketens. XR18 is prima inzetbaar als USB audiodevice ter vervanging van de interne PC geluidskaart. De X Air Edit software en parameters zijn uitwisselbaar met de XR16 versie. Moet de inzetbaarheid bij Cubase Pro nog onderzoeken..... De UR824 is vooralsnog het 'werkpaard' bij Cubase.

afwerking
Alles wat je nodig hebt...
EddyRipdeal, 21.07.2021
Je vraagt je af hoe het mogelijk is om zoveel techniek in een klein bakje te gieten.
Wordt gebruikt voor de PA van onze coverband.
Makkelijke bediening en goede werking.
Prijs/kwaliteit is top.

Onverslaanbare prijs kwaliteit
zeebee, 27.12.2020
Een alles in 1 mengpaneel ter grote van een broodijzer
werkelijk alles erop en eraan om kleine shows te mixen
De Effecten zijn echt meer dan goed bruikbaar voor al de Reverbs zijn echt boven verwachting goed .
Als ik dan toch 1 ding nog zou kunnen noemen had ik liever 4 subgroepen gezien i.p.v. DCA's of 2 om 2 of de mogelijkheid te switchen daartussen via setup met de mogelijkheid om deze naar de aux outputs te routen
Dan zou je een mooie drum submix op 2 kanalen kunnen uitsturen maar verder ...Wat een feest ! als je voldoende hebt aan 18 inputs is dit jou mixer en de app van behringer is ook een eitje daar kunnen veel anderen nog van leren hoe het moet kortom TOP
Nog een tip : als je de windows X32 app installeert en daar de diverse presets voor kanalen en of effecten uit exporteert kun je die gewoon in de X18 app importeren ! Dit geldt ook voor de scenes ; heb je die gemaakt dan kun je die ook importeren in een X32 toch handig om te weten leek mij

Prima inear monitor bediening
Martin op de Vlucht, 11.01.2019
prima apparaat, gaan we nog jaren schik mee hebben,
WIFI valt af en toe weg als je er met meerdere gebruikers tegelijk op zit. Met een router moet dit op te lossen zijn, de XR18 is hiervoor voorbereid ook.

Uitstekende live- en studiomixer
DVerkooijen, 07.02.2020
De behringer XR18 is een uitstekende mixer voor live use. Zelf heb ik hem in het in ear systeem van mijn band gebouwd, works like a charm! Daarnaast kunnen we nu ook meteen met 16(!) sporen tegelijk opnemen in de studio door de vele sporen en ingebouwde audio interface: deze laatste doet zeker niet onder voor een losse unit. Als je nieuw bent in de mixer-wereld kan het in het begin lastig zijn om een goede mix samen te stellen door de enorme hoeveelheid mogelijkheden die de behringer bezit. Maar, als je die eenmaal onder de knie hebt werkt dat in de toekomst alleen maar in je voordeel!

afwerking
top mixer voor een top prijs
mrsoundsupport, 01.03.2020
Wauw wat je hier allemaal mee kunt, is ongelofelijk. Vroeger sleepte ik met hele zware spullen en deze mixer kan het allemaal en meer.

Even wat werk om uit te zoeken hoe hij werkt en jammer dat je daarvoor op de website moet gaan zoeken en allerlei filmpjes moet gaan bekijken...een gewone handleiding was ook prima geweest.. en dan hoef je niet iedere keer weer opnieuw: Hiiiiii this is Phil from behringer....te horen..

Tip koop een aparte router voor de wifi want de ingebouwde is bagger maar heyyyyy voor dat geld... top!

Gewoon ideaal
27.09.2016
Het geluid van dit apparaat is erg mooi, in combinatie met snel opzetbare FOH zijn wij nu in 20 minuten klaar met opbouwen. De X Air XR18 kan diverse stage settings onthouden wat soundcheck een eitje maakt, slechts hier en daar wat instellingen wijzigen en je bent klaar.

Uitgebreide filter mogelijkheden zijn ideaal, al zijn de reverbs niet helemaal overtuigend komen ze met matig gebruik prima uit de verf.

Verbinding is zo gelegd, al gaat hij soms bokken als je probeert met meer apparaten verbinding te leggen. In dat geval is een sterker wifi accesspoint (dat je zo kan aansluiten) de oplossing.

Live multitrack opnames maken via USB is makkelijk en levert goede kwaliteit opnames.

Echt een aanrader.

Compact en voldoende.
MusicaLochem, 12.01.2019
Deze mixer is perfect voor het gebruik in zalen waar je moeilijk een groot mengpaneel kwijt kunt.
Intern acces point werkt goed met een pad, moest hem wel een keer resetten maar daarna geen probleem meer.

Top ding!
NILA-verhuur, 18.01.2021
Prijs is het zeker waard het is zeker niet te duur en er zitten ook fantastische dingen op zoals effect eindeloze dingen kan je er mee doen! Zelf gebruik ik hem in een flightcase in combinatie met een externe router dat zou ik je wel aanraden om dat te nemen want de interne wifi van de mixer is niet het beste dus als je hem gebruikt voor in huis heb je geen router nodig maar als je hem gaat gebruiken voor verhuur of bandjes en noem maar op dan zou ik je aanraden om er een externe router bij te kopen die dan het signaal versterkt!

afwerking
Er gaat een wereld voor je open
The Harp, 08.04.2020
Wat een mogelijkheden! Heel wat anders dan een simpel menpaneeltje of een zangversterker. Je moet je er wel in verdiepen. Het kost je flink wat tijd om te leren hoe je ermee om moet gaan. Op Music Tribe forum kun je met al je vragen terecht. Uiteindelijk ben ik eigenlijk selfmade geluidstechnicus geworden. Een heel groot voordeel: Instellingen blijven bewaard, er staat nooit meer een knopje verkeerd omdat iemand er perongeluk aan zit. Heb je eenmaal een instelling voor een bepaald podium/cafe, dan sla je dat op. Handig voor de volgende keer! Het prettigst is iemand met een tablet die je geluid regelt tijdens een gig. Tip: schaf voor de tablet Mixing Station Pro app aan kost weinig, veel mogelijkheden. Ik heb op het podium de tablet met "knoppen" voor diverse galmsoorten, microfoons aa/uit, monitor faders etc. Voor installeren/configureren is de software op PC net ff handiger.

Geluid is prachtig. WiFi is minimaal, koop een aparte WiFi router. Ik heb ook een netwerkkabel bij de hand, voor als er te veel "storing" is waar we spelen. Minpuntje: jammer dat de uitgangen niet achterop zitten, in een rack is dat veel handiger.

Fijne "mengtafel"
Koenzie, 02.12.2019
Fijne machine voor digitaal gebruik, heeft ons nog niet in de steek gelaten. Goed te bedienen met de software en met een iPad (erg fijn voor als je op het podium loopt).
We zoeken nog een midi apparaat om ook wat analoge faders te hebben.

DJ Mark Jan, 18.08.2019
Als ik op plekken kom waar een grote mixer niet goed past neem ik deze altijd mee. Je hebt je mixer zo de hele klus in de hand dmv een ipad.
Bijzonder dat je voor deze prijs zo'n uitgebreid product krijgt. Vele effecten aan boord en ook de sound is in orde.

afwerking
Prima mixer met vele features en mogelijkheden
Joris K, 26.02.2020
De X Air XR18 is een zeer veelzijdige mixer die behalve de basis features ook vele (digitale) mogelijkheden heeft zoals effecten en bus-routing waardoor je veel andere randapparatuur niet (meer) nodig hebt.
Het is in feite een soort veredeld stageblok waarin je met 18 inputs en 6 aux buses voldoende mogelijkheden hebt in live situaties maar ook in (home) studio omgeving. In combinatie met de X-Touch controller heb je voor relatief weinig geld een complete digitale omgeving tot je beschikking. Bij draadloos/wifi gebruik is een externe router wel een must want de ingebouwde wifi voorziening is niet erg stabiel. Ik heb al langere tijd erg veel plezier van dit product en kan het iedere muzikant aanbevelen.

Mooi mengpaneel voor repetities
Wimmetje, 17.07.2020
Wij gebruiken dit mengpaneel voor repetities met 5 in-ear monitors, werkt perfect, gewoon thuis repeteren zonder dat iemand er last van heeft. Goed geluid op de oortjes en alles fijn af te regelen. Kost even wat moeite om alle features te ontdekken maar bijna alles is mogelijk, goed doordacht apparaat.

Super digitale mixer!
MikeNL, 13.10.2020
Werkt perfect.. Heeft een beetje tijd nodig om te begrijpen, maar zoveel mogelijkheden!!!

afwerking
De beste mixer/audio interfact voor het geld.
Sharky's Recording, 01.10.2020
Ik ben inmiddels met mijn 3e XR18 bezig. Ik heb er voor diverse bands een aangeschaft en voor mijn opleiding.

Geweldig product voor de prijs. Goed geluid, veel mogelijkheden en je kunt er zeer makkelijk meersporen opnames mee maken van een live gig.

X-air18. Een fantastisch apparaat
Guit@r2018, 01.03.2019
Voor zijn geld is het een meer dan fantastisch apparaat.
Eenvoudige bediening, na even uitgezocht en logisch nadenken.
Even mistte ik de fysieke knoppen, maar na 2 dagen was ik al gewend.
(en ik kom uit de analoge tijdperk!)
Ik gebruik ook een externe router, alhoewel ik nog geen problemen heb met de interne WiFi. Maar preventief, mocht ik er mee op pad gaan.
Ik mis wel op de uitgangen een delay. Dit was ik al jaren gewend op de 01V96.
Ik gebruik voor de bediening een laptop, deze is overzichtelijker en uitgebreider dan de ipad. De scenes zijn hierop ook makkelijker te safen en te loaden.
Voor de veiligheid gebruik ik hiervoor een externe ssd drive, maar ook makkelijk mocht ik een andere vreemde laptop willen gebruiken.

Uitstekend product
Groovejets, 24.12.2019
We hebben de X Air XR18 aangeschaft om in kleine setting met de band te kunnen spelen. Het blijkt een uitstekend apparaat te zijn. In de bediening eenvoudig met een Ipad te bedienen. Ook de monitor app werkt perfect. Enig nadeel is de Wifi connectie. Als die niet afdoende wordt afgeschermd werken de monitor apps (op bv. telefoon) en de Ipad bediening niet lekker. Verstandig is het om een separaat wifi accespunt te realiseren.

jeboi, 17.12.2019
Werkt perfect en het geluid is ongelofelijk helder. Voor deze prijs met deze opties echt een nobrainer eigenlijk.

SoulshineVenlo, 25.02.2019
Top apparaat. Vooral gebruikt in studio en repetities met koptelefoon. Superhandig dat elke bus z'n eigen instellingen kan gebruiken...

Behringer X Air XR18

€ 555
Gratis verzending en incl. btw.
In 3-4 weken beschikbaar
In 3-4 weken beschikbaar

Dit product verwachten we binnenkort op voorraad en kan dan direct worden verzonden.

Informatie over de verzending
Fax: +49-9546-922328

Online experts
Mixers
Mixers
In this guide we’ll concentrate on the functionality of hardware mixers. They are an essential part of any live sound systems and studio setups.

Downloads

Test Conclusie: