K
Personal monitoring topper
Krasvast 31.12.2019
Ikzelf gebruik meerdere P16-M voor mijn mobiele studio setup. Hierbij stuur ik 2x ADAT (16ch) uit via mijn RME UFX II interface.

Ik zal je wat tijd besparen; als het gaat om een goedkope, flexibele personal monitoring systeem, dan is het Behringer systeem ongeëvenaard.

Er zijn vele vergelijkbare systemen in de handel, maar niet voor deze prijs. Mocht er een stuk gaan, dan is het kopen van een nieuwe unit prima te overzien.

Ik snap dat er een deel van de mensen Behringer als merk mijdt, maar het gaat hier enkel om een afluistersysteem, en niet over een recording chain (waarbij je geen compromissen wilt sluiten wat betreft kwaliteit). Dit heeft mij overtuigd om het systeem te kopen.

Werkt alleen in combinatie met de Behringer Powerplay P16-I Module. Daarbij kan je zowel analoog (via jack) als digitaal (via 2x ADAT) insturen. Hier kan je 6 units aansturen en voorzien van voeding via PoE (dus geen adapter nodig). Mocht je willen daisy chainen, dan moet je bij de eerstvolgende unit de bijgeleverd adapter wel gebruiken.

Er wordt per unit een UTP kabel van =/- 4,5 meter bijgeleverd. De volstaat prima voor normaal gebruik. Bij dagelijkse podiumklussen zou ik toch een stevigere kabel gebruiken.

In meerder studio sessies heb ik ondervonden dat het systeem makkelijk te begrijpen is, en dan de muzikanten ERG blij worden van het maken van hun eigen mix. De EQ is subtiel, dat zorgt ervoor dat ze ook niet teveel kapot kunnen maken :) Daarnaast: jij hoeft je geen zorgen meer te maken om de monitormix.

Minpunten: (voor zover dat kan voor deze prijs)
- Geen Ethercon aansluiting.
- Geen dedicated case te krijgen voor transport
- Geen scribble strip of labeling systeem te krijgen.
- Bij te kopen beugel relatief te duur.

i2
ikke 2 06.11.2019
jammer dat er maar 16 kanalen kunnen gestuurd worden per toestel.
Voor de rest perfect!!

HF
Powerplay
Herman Fiselier ,Electronic designer 31.08.2021
Technisch zeer degelijk apparaat ,goed gebouwd degelijke print ,ook nog goed herstelbaar bij problemen ,dit uit ervaring met reparatie aan systeem wat door ondeskundig gebruik was ontstaan, dit geld voor een systeem gelijk aan dit van een aantal jaren geleden ,top product voor goede prijs

M2
Je eigen monitormixer zijn!
Moonlite 28 27.01.2017
Gebruik: Repetitieruimte & podium

Positief: gebruiksvriendelijkheid & goede sound

prijs/kwaliteit verhouding uitstekend! Aanrader

Negatief: je hebt wel goede ' in-ears' nodig of een goede koptelefoon voor optimaal resultaat.

Al met al zeer tevreden over dit mixertje, we gaan ze met de hele band gebruiken.
We zijn al in bezit van de grote mixer X -32, dit wordt dus een goede aanvulling, krijgt onze trompettist/mixer het ook wat rustiger en krijgt hij wat meer tijd om zelf wat muziek te maken :)

Het aantal groeit gestaag; nu de toetseman nog , lache

m
Top monitor mix i
mrsoundsupport 22.10.2022
Ik heb deze gekocht om te gebruiken in combinatie met een xr18. Super blij mee! Werkt prima en is heel handig om snel in te grijpen in je in-ear mix. Ook nog eens betaalbaar in vergelijking met de concurrentie. Gebruik hem zowel live als tijdens de repetitie.

Uitstekende monitormixer voor in ear monitors met X Air XR-18
Anoniem 17.11.2016
Sinds een paar maanden een Behringer XR-18 in bezit. Een voor een stappen bandleden over op in ear monitoring. Dat gaat prima met beltpacks vanaf de aux-uitgangen. Maar Als meer dan 3 bandleden die overstappen, en je iedereen een eigen (stereo) mix gunt, dan is een Powerplay Mixertje perfect! We hebben er 2 in bezit voor drummer en gitarist; bevalt ze uitstekend!

Powerplay P16
Janneman 24.05.2017
very good device. Value for money???

Hg
Behringer Powerplay P16
Hans gitarist 06.06.2023
Een prima monitoring systeem met alle opties en goed gebruiksvriendelijheid.
Het systeem heeft het geluid en de mogelijkheden van onze band naar een hoger niveau getild!
Een absolute aanrader.