Thomann Classic TEB480 S Trombone

6

Eb- Alto Trombone

  • Bore: Small, Ø 12.20 mm (.480")
  • Brass bell
  • Bell Ø: 180 mm (7")
  • Outer slide nickel silver
  • Inner slide hard chrome-plated nickel silver
  • Completely silvered
  • Includes mouthpiece, Reka Super Slide and case with backpack straps
Available since January 2013
Item number 288864
Sales Unit 1 piece(s)
304
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

6 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

4 Reviews

google translate es
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Trombon alto
Miguel5613 25.03.2014
Un trombon bastante bueno la verdad que no me lo esperaba tan bueno
3
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
LG
Einwandfrei
LDF Göttingen 31.10.2022
Ich habe diese Posaune gekauft, nachdem ich die entsprechende Tenorposaune gekauft und ausprobiert hatte. Beide sind gute Instrumente zu einem unschlagbar günstigen Preis.

Ich spiele Trompete und wollte schon immer Posaune probieren sowie Bläsersätze schreiben und mehrspurig aufnehmen. Wie ich festgestellt habe, ist die Tenorposaune ein schweres und sperriges Instrument und stimmlich es gibt eine große Lücke zwischen Tenorposaune und Trompete.

Beide Probleme werden durch die Altposaune gelöst. Deren Handhabung ist deutlich leichter als die der Tenorposaune. Besonders für Kinder, Jugendliche und kleinere Erwachsene würde ich eine Altposaune für den Anfang empfehlen. Es ginge dann leichter mit der Tenorposaune.

Klang und Ansprache wurde deutlich verbessert durch ein anderes Mundstück.

Für sehr wenig Geld bekommt man mit dieser Altposaune ein ordentliches Instrument. Empfehlenswert.
response
features
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
FC
Ordentlich!
Francesco C. 18.11.2013
Für den Preis wirklich etwas gutes, sauber verarbeitet, klanglich recht gut.
3
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Anonymous 21.06.2016
Bon instrument pour débuter sur un trombone Alto, les modèles pro étant beaucoup plus onéreux.
1
0
Report

Report