Customer center login
Country and Language

Schlagwerk SP60 Leather Seat Cushion

39

Leather Seat Cushion

  • For Cajon
  • Genuine leather cushion with Schlagwerk logo
  • Ensures adequate comfort
Type Seat Pillow
available since April 2009
Item number 228982
30
Including VAT; Excluding €15 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
50 Sales Rank

39 Customer Reviews

5 25 Customers
4 8 Customers
3 4 Customers
2 1 Customer
1 1 Customer
4.4 / 5

quality

A
Increased Comfort!
Anonymous 11.06.2014
Sitting on a wooden box is hardly going to be the most comfortable thing in the world, however this seat cushion makes it that much easier! I find that the increased grip whilst leaning back and playing incredibly beneficial, as well as the increased comfort from the padding.

It definitely makes prolonged periods of playing that much easier and pleasurable, rather than being in discomfort the whole time.

I was pleasantly surprised when the item turned up, the quality was so much higher than some others I have seen. Cheaper cushions may do the same job, but I think that the look of this leather cushion, with the debossed 'Schlagwerk' logo really gives a quality finish and look.
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
Wie man sich bettet...
Thomas047 05.11.2009
Nachdem ich einige Hundert Stunden ohne Sitzkissen auf der Cajon zugebracht hatte, wollte ich dem Hintern mal was Gutes tun.
Hatte vorher schon ein einfacheres Moosgummi Sitzkissen, das aber relativ schnell verschlissen ist. Hier handelt es sich ebenfalls um ein Moosgummi Kissen, auf das ein Echtleder Pad mit eingearbeitetem "Schlagwerk" Logo aufgenäht ist. Gegenüber dem reinen Moosgummi-Kissen wird dadurch die Haltbarkeit deutlich verbessert. Die Verarbeitung macht einen soliden Eindruck. Die Sicherheit gegen Abrutschen wird ebenfalls erhöht. Wer öfters mehrstündige "Sitzungen" auf der Cajon abhält, für den erhöht das Kissen den Komfort merklich. Insgesamt aus meiner Sicht eine Empfehlung und sein Geld wert.

Schöne Grüße
Thomas
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
SF
Schlagwerk SP 60 Leather Seat Cushion
Sonja F. 03.03.2016
Dachte ich gönne mir was gutes für das lange Sitzen auf der Cajon und habe mich extra für das Sitzkissen mit Leder entschieden. Nachdem ich es nun öfters benutzt habe muss ich sagen, dass es besser ist als ohne. Jedoch hatte ich mir mehr Komfort erhofft.

Die Verarbeitung ist sehr gut. Saubere Nähte, schönes Leder (mit Prägung des Schlagwerk-Logos), gute Maße für die Sitzfläche ca (24cm x 28cm). Durch die Gummilage auf der Unterseite verrutscht das Sitzkissen nicht. Ich hätte mir nur gewünscht, dass diese Schicht nicht nur 0,5 cm stark wäre. So sitzt man doch fast direkt auf der Box.

Fazit: Eine sehr gute Verarbeitung, ein wenig mehr Sitzkomfort zu einem stolzen Preis
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Evaluation coussin cajon
Michel964 20.08.2011
Un bon produit, même si la mousse aurait pu être plus épaisse. Je ne l'ai pas vraiment testé en situation pour voir si elle s'affaisse ou non. La fabrication me semble très correcte.
0
0
Report

Report

Need help?