Gerd Dowids BZ-Series GL72 GP Bb-Trumpet

1

Bb Trumpet

  • From the BZ Series
  • Completely gold plated
  • Concert Line
  • Zirnbauer machine
  • Bore 11.20 mm
  • Conical rotary valves
  • One-piece valve connections
  • One-piece valve slides
  • 3rd Slide trigger
  • Long water key on tuning slide
  • Exchangeable lead pipe with screw
  • Ø 138 mm thin-walled gold brass bell Model GL72
  • Medium-wide scale
  • Device for interchangeable bell
  • Case not included
Available since July 2011
Item number 248749
Sales Unit 1 piece(s)
Bore Size 11,20 mm
Bell (Material) Gold Brass
Finish Gold Plated
3d Slide Trigger Yes
Register Key No
Type Of Joint Minibal Ball Joints
Incl. Mouthpiece No
Incl. Case / Gigbag No
5,333
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Hammergeile Trompete
Harry-Trumpet 29.12.2019
Ich spiele diese Trompete seit nunmehr 3 1/2 Jahren, überwiegend in Kirchen und größeren Säälen. Als typischer "Materialtrompeter" habe ich viele Kombinationen auf der Suche nach meiner Ideal-Klangvorstellung ausprobiert. Die mit Abstand beste Kombination für Sound, Ansprache und Intonation habe ich gefunden mit dem werkseitig verbauten T3 Mundrohr, 3 Dowids Heavycaps (je 33 gr) und dem Breslmair TP3 Mundstück. Bin total zufrieden und kann diese Trompete uneingeschränkt weiter empfehlen.
response
sound
quality
features
2
0
Report

Report