Customer center login
Country and Language

Evans 14" UV2 Coated Tom/Snare

17

Tom/snare head

  • Size: 14"
  • Double layer (2x 7mil foil)
  • UV-cured coating which makes it very resilient and durable
  • Best suited for brush playing
  • Level 360 Technology
  • Evans No. B14UV2
Colour White
Type Of Head Double Ply
Finish roughened / coated
Damper Ring No
Dot No
Item number 475751
24.40
Including VAT; Excluding €15 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
12 Sales Rank

17 Customer Reviews

5 15 Customers
4 1 Customer
3 0 Customers
2 0 Customers
1 1 Customer
4.7 / 5

sound

quality

&
Fantastic floor tom head
Þorvaldur 02.04.2020
I bought this to use on my floor tom.
I like the sound very much.
The head fits and sits perfectly and is very easy to tune.
My UV1 lasted a lot longer than most other heads, so Im pretty sure these will also last that long.
The coating lasts for ever and brush work is a dream with them.
No cons at all. Its the perfect head for what it is.
sound
quality
0
0
Report

Report

BM
good
Beni M. 08.06.2020
using this on a 14 inch floortom sounds amazing!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
W
Evans hält was sie versprechen
WilhelmC 17.05.2020
Das Drumhead ist sowohl für Toms als auch für die Snare einsetzbar. Ich war anfangs etwas skeptisch, wurde dann aber überzeugt: Das Stimmen ist supereinfach UND das Fell lebt (gefühlt) ewig! Ich spiele es nun seit einigen Wochen und es hat noch keine einzige Stelle, an der sich die Beschichtung durch z.B. einen harten Schlag gelöst hat. Der Sound ist sowohl auf meiner 14"FloorTom als auch auf der 14"Snare super! Definitiv eine Kaufempfehlung!

Liebe Grüße
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
Alles perfekt
Friedmich 11.05.2020
Habe vielleicht einen eher untypischer Einsatz für dieses Fell in einem 70-köpfigen Blasorchester aber schon am Set!
- ist perfekt zu zentrieren Dank durchsichtigem Fell am Rand!
- Fell verlangt m.E. eine etwas stärkere Spannung als herkömliches Fell, da es einfach "dicker" wirkt und so die "Höhen" einer Snare erst später durchkommen
- Sound kommt dann satt rüber und spricht auch schnell an!
sound
quality
0
0
Report

Report

YouTube on this topic

Need help?