Zultan 16" Heritage Crash

3

Crash

  • Heritage Series
  • Size: 16"
  • 100% Hand-crafted cymbal according to old tradition for highest demands
  • Material: B20 Bronze
  • Machined several times with different hammers
  • Assertive in almost all styles
  • Warm sound with a lot of overtone
Available since October 2017
Item number 422419
Sales Unit 1 piece(s)
Hand Hammered Cymbal Yes
Finish Regular, Traditional
Alloy B20 Bronze
199 €
Free shipping incl. VAT
In stock within 2-3 weeks
In stock within 2-3 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

3 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Fd
Extrem leicht ansprechendes Lieblings Crash.
Frank drums 14.04.2020
War auf der Suche nach einem dünnen, musikalischen Crash als Ergänzung zum Cajon Drumset. Bin dann beim Ausprobieren bei Thomann auf dieses fantastische Becken gestossen. Tolle Vintage Optik mit groben Hammer- und Abdrehspuren. Verarbeitung ist gut, bei meinem Becken sitzt auch das Loch zentrisch. Und es hat es genau den Sound den ich mir vorstellt habe. Der Klang entwickelt sich leicht verzögert, ist weich und obertonreich.
Sehr dünn und spricht daher schon bei leichtestenr Berührung mit Hand oder Brushes an. Also nix für heavy hitter. Wäre vermutl. in kürzester Zeit kaputt gedängelt.
Aber für unaufdringliche Akzente in akustischer Musik ideal. Da geht die Sonne auf, ist mein absolutes Lieblingsbecken geworden.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R
Tolles Crash Becken für super Preis
RaLeHHs 04.02.2018
Sowohl bei Pop, Jazz und Rock bietet dieses Becken genau den Sound den ich gesucht habe.
sound
quality
1
0
Report

Report