Visaton FR13WP Black

2

Speakers

  • Power rating: 40 W/60 W, 4 Ohm
  • Diameter: Ø 150 mm
  • Depth: 41 mm
  • IP 65
  • Saltwater resistant 13 cm (5") full-range speaker with moulded plastic cone, plastic bucket and grill
  • Absolutely corrosion resistant and waterproof due to encased magnet and silicon-coated leads
  • Colour: Black
Available since November 2011
Item number 266582
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Black
Design round
Type Fullrange
Cut-out Diameter in mm 110 mm
Mounting Depth in mm 41 mm
Woofer in inch 5"
IP Class 65
Power (Low Impedanz) 40 W
Impedance in Ohms 4 Ohms
100V Transformer No
100V Taps (W) No
Outer Diameter in mm 150 mm
Weight in kg 0,3 kg
X-way 1-way
Show more
21,40 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Monday, 8.04. and Tuesday, 9.04.
1

2 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
CW
Top
Christian W. 733 03.11.2012
Habe den Lautsprecher für ein kleines Projekt gekauft und bin mehr als begeistert davon. Er besteht zwar zum größten Teil aus Plastik (ist aber ja auch spritzwasserfest) und nicht sonderlich schwer, hat aber einen super Klang!
Man kann auch ohne Probleme laut Musik hören ohne, dass er kratzt oder ähnliches.
Zusätzlich gibt es von Visaton noch einen Gummiring, den man unter den Lautsprecher setzt wodurch er noch Wasserfester wird oder Vibration, die er auf den Schallkörper überträgt vermindert werden. Leider hab ich diesen Ring hier nicht gefunden.

Für diesen Preis ist der Lautsprecher eigentlich meiner Meinung nach unschlagbar und kann definitiv sowohl durch die Verarbeitung als auch durch den Klang mit teureren Modellen mithalten!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
Super
Guillaume1518 31.10.2021
Très content , haut parleur de bonne qualité
Le son est top.
sound
quality
0
0
Report

Report