TAP Santur / Santoor / Dulcimer PU

Santur / Santoor / Dulcimer pickup

  • 5 sensors with a wooden surface
  • Simple assembly with adhesive pads
  • 6.3 mm mono jack connector

Further Information

instrument type Santur, Santoor, Hackbrett
Active No
Passive Yes
Incl. Preamp No
4 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
3.3 /5
  • sound
  • quality
Total
sound
quality
OK, but not good enought
vargaradu, 14.06.2019
Pros:
- sound is loud enough
- picks up highs well (enough)
- doesn't require battery

Cons:
- sounds harsh, almost no lows
- touching or moving the cables makes noise
- the cables can touch your strings
- the adhesive is good but annoying - hard to get of your Santur if you want to take them off
- although the mics have a nice wood color, the visual beauty of the instrument is still kind of lost

I'm returning it. I'm gonna use my Bartlett Guitar Mic B and stick it inside the small hole, non-intrusive and warmer/richer sound.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
Total
sound
quality
Nice Santoor pickup for live sessions!
26.11.2016
I purchased this pickup for a Santoor player that I work with. Main goal was to have the Santoor signal loud enough so it could live between percussions, electric guitars and bass. The outcome.. Nice gain before feedback. Some corrections in tone with a simple parametric eq and that's it. It works better than other alernatives like AKG 411, etc. Great for rhythmic parts. Use a condenser or a ribbon microphone to add some color.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Flach und angezerrt ...
ambient, 05.09.2019
... obwohl der Pickup passiv aufgebaut ist.

Meine Aussteuerung war natürlich korrekt. Ich hatte gehofft, eine gute AKGc411-, bzw. Kondensatormikrofon-Alternative zu finden, um meine Santur live ohne Feedback zu mikrofonieren.

Leider war der angezerrte Klang völlig indiskutabel. Eventuell war das Teil auch einfach kaputt?! Egal, die Verarbeitung mutete auch nicht hochwertig an. Optisch ist das ganze System recht häßlich anzusehen: Überall Kabel auf der Oberfläche - und die "Holz"-Oberseite ist sehr hell (im Gegensatz zu den Produktfotos), beißt sich also total mit dem dunklen Walnussholz der Santur.

Dazu kommt noch, dass - nicht wie bei den AKGc411-Mikros - einmal mit der Klebefläche installiert, man die Teile nicht mehr so schnell abbekommt. Fazit: unflexibel, grottiger Sound, häßlich und dazu auch noch relativ teuer ... Schade.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Insgesamt sehr zufrieden. Einstecken und fertig
Santur , 26.11.2018
Habe die Tonabnehmer an meiner Santur und bin sehr zufrieden. Zum Proben schließe ich sie an Studiomonitore an und habe ein mehr als ausreichend lautes Signal, das auch gut klingt. Der Klang ist natürlich nicht so schön wie bei guten Kondensatormicros, aber das kann hier nicht der Anspruch sein. Für Tonabnehmer klingen sie wirklich toll und die Saiten klingen alle ausgewogen zueinander wenn man die fünf Knöpfe schön auf der Unterseite des Instruments verteilt. Mit Feedback hatte ich bisher in diesem Rahmen überhaupt kein Problem.
Auf der Bühne kann das schon eher passieren wenn man sehr laut sein muss. Der Klang war hier auch manchmal etwas verwaschener. Ich bin aber nicht sicher ob das dann wirklich an den Tonabnehmern lag oder an anderen Faktoren. Ich würde sie im Liveeinsatz Mikrofonen vorziehen, da man eben keine Feedback Probleme hat, besonders wenn es keinen extra Tonmenschen gibt.
Ein Nachteil ist, das sie schon sehr filigran sind. Hab immer das Gefühl das irgendwann ein Kabel eine Wachelkontakt bekommt. Ist aber bisher noch nicht passiert, obwohl ich sie seit einem guten Jahr im Einsatz habe.
Allso würde sie auf jeden Fall wieder kaufen.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
131 €
Including VAT; Excluding 20 € shipping
Available shortly (2-5 days)
Available shortly (2-5 days)

This item has been ordered with our suppliers and should be in our warehouse in the next few days.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-370
FAX: +49-9546-9223-24
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.