Studio Projects B1 Bundle

Bundle offer comprising

Studio Projects B1

  • Large diaphragm condenser studio microphone
  • 1” capsule with cardioid characteristic
  • Transformerless circuit
  • +48 V phantom power required
  • Frequency range: 20-20000 Hz
  • Sensitivity: -34 dB (0dB=1V/Pa)
  • Output impedance: <200 Ohm
  • Max SPL 132 dB
  • Inherent noise: 12dB(A)
  • Incl. wind shield, shock mount and zipper bag

the t.bone MS 250

  • Metal Pop Filter
  • With 310 mm long gooseneck
  • Easily adjustable
  • Diameter: 13.5 cm
  • For fixing to stands, etc.

Wizoo Publishing Microphones

  • Microphone Guides

This microphone guide is designed to help you get an overview and select the right products for your work, your hobby, your passion. Of course, this includes a good portion of background knowledge: Become a microphone expert! Working successfully with microphones is like learning how a microphone hears. But do not worry, with formulas and higher mathematics, this book will not bother you. Practice makes perfect!

  • Microphone types: dynamic, condenser, ribbon
  • Polar patterns: cardioid, omni, figure-8
  • Additional equipment: From pop filter to the preamplifier
  • Recording results: Scenarios for practice
  • Special microphones, microphone technique and troubleshooting
  • Thomann Special Edition
  • Author: Andreas Hau
  • Language: German / English
No JavaScript? No Audio Samples! :-(

Audio Examples

 
0:00
  • Ballad
  • Soul
  • Ballad Male
  • Soul Male
  • Soul Male Dry
  • Ballad Dry
  • Soul Dry
  • Ballad Male Dry
  • Show more

Further Information

Tube No
Switchable Polar Pattern No
Omnidirectional No
Cardioid Yes
Figure-8 No
Low Cut Yes
Pad Yes
shockmount included Yes
USB Microphone No
8 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.8 /5
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Klasse Mikrofon für wenig Geld!
peter.m., 16.01.2014
· Assumed from Studio Projects B1
Das Studio Projects B1 besitze ich nun schon seit einiger Zeit und habe damit schon viel aufgenommen. Egal ob für Stimme oder Akustikgitarre, das Mikro liefert wirklich immer ein tolles Ergebnis.

Seidige, sehr transparente Höhen und absolut sauberer Klang, sehr natürlich und warm ohne großes Equalizer-Geschraube. Die Verarbeitung ist sehr gut, das Mikro hat ein angenehmes, solides Gewicht und macht eines extrem wertigen Eindruck.

Ich bin zugegeben kein Soundpurist und eher ambitionierter Hobbymusiker als Profi, das heißt aber nicht, dass ich keine Ansprüche habe :-)

Im Laufe der Jahre habe ich schon einge Mikrofone erlebt, und ich kann das Studio Projects B1 wirklich absolut empfehlen, vor allem für den Preis! Sollte mir das Mikro irgendwann kaputt gehen, ich werd's wieder kaufen!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Fantastisch!
Domse, 03.10.2010
· Assumed from Studio Projects B1
Da ich nicht so wahnsinnig viel für eine Groß-Kondenser ausgeben wollte und ich von Studio Projects nur gutes gehört habe, griff ich zum B1. Ich benutze es primär für Vocals aber auch für Percussion (Shaker etc.) aber auch für Akustikgitarre. Die vielen positiven Berichte, die ich vor dem Kauf gelesen habe, sind meiner Meinung nach absolut gerechtfertigt. Als erstes fällt nach dem Auspacken die hochwertige Verarbeitung auf. Das Mic sieht weitaus "teurer" aus als ein 100EUR Exemplar.

Natürlich kann dasd B1 einem Neumann nicht das Wasser reichen, aber für den Homerecording Bereich finde ich es absolut Perfekt. Die Aufnahmen die ich gemacht habe finde ich absolut gut und zufriedenstellend. Ich benutze es in Verbindung mit einem SP VTB1, welcher ja bekanntermaßen perfekt auf die SP Mikrofone abgestimmt ist. Mittels eingechalteter Röhre lässt sich ein schöner warmer Sound herauskitzeln.
Klasse ist der LowCut Schalter, der gegen unangenehmes rumpeln und Trittschallgeräusche sehr gut hilft. Für Amp-Abnahme oder allgemein lautere Quellen ist auch ein DB-Absenkungs Schalter am Mic vorhanden.

Kurzum: Ich bin sehr zufrieden mit dem B1 und bereue den Kauf keinesfalls. In Kombination mit dem VTB1 Preamp lassen sich fantastische Aufnahmen mit ihm machen. Einziger Kritikpunkt. Nach knapp 2,5 Jahren ist ein Gummi an der Spinne ziemlich ausgeleiert und ich hab mir kürzlich bei Thomann entsprechenden Ersatz geholt. Kostet mit 2,50EUR allerdings nicht die Welt. Das die Spinne bei einem 110EUR Mikrofon nicht für die Ewigkeit hält war klar.
Das ist aber ein absolut zu vernachlässigender Kritikpunkt. Das was das B1 machen soll, tut es tadellos. Vor allem angesichts des unschlagbaren Preises. Absolute Kaufempfehlung!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Wow kann ich nur sagen :)
Songman22, 05.02.2011
· Assumed from Studio Projects B1
Also ein Freund sagte zu mir das sei ein gutes Mic, ich war erstmal skeptisch für den Preis. Aber nun habe ich es zu hause. Die Tiefen Mitte und Höhen sind klar und deutlich, die dynamik des Mic ist ebenfalls Perfekt. Für mich ist das Mic das Geld wirklich wert, man bekommt was geboten. Auch leute die mich damit Singen hörten sagten es kam alles so kristall Klar rüber. Ich bin super zufrieden. 5*
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Super Mikro zum kleinen Preis!
D-7, 01.03.2013
· Assumed from Studio Projects B1
Hab mir das Mikro als Allround Mic für alles Mögliche gekauft: Vocals, Blasinstrumente, Gitarre etc. Taugt praktisch überall. Schöne Höhen und warme Tiefmitten, runder Klang mit angenehmer Brilianz.

Auf jeden Fall zu empfehlen!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
141 €
Including VAT; Excluding 20 € shipping
In stock within 1-2 weeks
In stock within 1-2 weeks

This item is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-30
FAX: +49-9546-922328
Online Guides
Large Diaphragm Microphones
Large Diaphragm Microphones
They pick up any sound! In this guide, we have tracked down the most popular condenser microphones for you.
 
 
 
 
 
Downloads
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in EUR.
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.