Sonor TAKX 10 Tenor Alto Xylophone

1

Tenor/Alto Xylophone

  • Master Class xylophone
  • Range: C1 - C3
  • C Major scale with F#1, B1 F#2 and B2
  • 19 Tones
  • Overtone tuning up to C#2
  • Fundamental tuning from D2
  • 38 x 18 mm Rosewood sound bars (Dalbergia stevensonii)
  • Resonance box with 5 chambers made of pinewood
  • Includes 1 pair of SCH 16 mallets
Available since November 1999
Item number 140406
Sales Unit 1 piece(s)
Pitch Range c1 - c3
Additional Bars Yes
Material Of Bars Rosewood
Keys for Chromatical Order Optional Available Yes
898 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Wednesday, 24.04. and Thursday, 25.04.
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Sonor Takx 10 Tenor Alto Xylophon
Anonymous 25.02.2017
Wir nutzen das Xylophon zu Hause und haben es für unsere musikinteressierten Kinder gekauft. Der Preis ist wirklich heftig, aber wir haben es nicht bereut! Der Klang ist so voll und warm. Wir sind ganz begeistert und es macht sehr viel Spaß darauf zu spielen. Ausschlaggebend waren für uns auch die zwei vollen Oktaven welche man zur Verfügung hat. Das reicht für viele Lieder aus und haben die meisten anderen Xylophone nicht.
Zuerst hatten wir das TAKX100 und haben uns dann doch für das TAKX10 mit Palisander Klangplatten entschieden, da diese nicht ganz so viel Nachhall haben wie die Palisono Modelle. Beide Instrumente klingen aber wirklich toll und die Entscheidung war nicht einfach.
Die Klangplatten der neuen Modelle haben eine lebhaftere Maserung und variieren von hell bis dunkel. Deshalb waren wir zuerst etwas irritiert, da das Produktfoto bei Bestellung noch die alten Modelle mit gleichmäßig dunkelbraunen Platten zeigte. Es sieht mit dem neuen Holz aber sehr natürlich aus und unseren Kindern fällt die Orientierung leichter, da sie manche Töne schon an der Färbung und Maserung der Klangplatte erkennen.
sound
quality
1
0
Report

Report