Customer center login

Showtec Bumper Mushroom incl. Remote

Effect LightThe Showtec Bumper Mushroom produces compact, large-scale mushroom effects. The RGB LEDs move to the rhythm of the music, creating a dynamic and attractive light show in every party room.

  • Power supply: AC 100-240V, 50/60 Hz
  • Power consumption: 12 W
  • LED System: 1 W Red, 1 W Green, 1 W Blue
  • Control: IR remote control
  • Operating modes: auto, music, colour
  • Dimensions: 190 x 150 x 150 mm
  • Weight: 1.2 kg

Further Information

Construction Type Beam effect
DMX control No
Master / Slave No
Remote control Included
sound-to-light mode Yes
display No
11 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.4 /5
  • features
  • light output
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
light output
quality
Kleine Maße, aber gutes Produkt
roffl, 23.01.2016
Ich hatte diesen Mushroom im direkten Vergleich zum ADJ Vertigo Hex LED und dem Showtec Small Mushroom LED. Bei den anderen beiden war ich mit der Sound-to-Light-Steuerung nicht zufrieden, aber dieser reagiert top und wenn es doch mal zu leise sein sollte, gibt es den Autoplay-Modus, der sehr gut funktioniert und sollte dann doch mal zwischendurch genügend Lautstärke verfügbar sein, dann reagiert er auch im Autoplay-Modus auf Musik.
Die Fernbedienung funktioniert sehr gut, allerdings muss man aus einem flachen Winkel auf die Front des Gerätes zielen, da es sonst nicht reagiert.
Mit dem Eigengeräusch des Gerätes bin ich sehr zufrieden, da es sehr leise ist.
Die Verarbeitung ist an sich top, allerdings muss ich den Stecker für den Strom öfters mal relativ stark in das Gerät drücken, da sonst kein Strom ankommt. Deshalb hier nur vier Sterne (in meiner ursprünglichen Bewertung).
Mit dem Licht an sich bin ich von den Effekten her zufrieden, die Strahlen sind aber relativ dünn und in größeren Räumen mit Nebel weiß ich nicht, wie gut diese durchkommen würden. Ohne Nebel kommen die Strahlen aber problemlos durch einen großen Gemeindesaal.

Fazit: Für mich mit dem hauptsächlichen Einsatzzweck in meinem Zimmer oder bei kleinen Tanzpartys das perfekte Gerät. Wer das Gerät oft in großen Räumen mit Nebel verwendet, für den ist das Gerät vermutlich eher nichts.

Update nach etwas mehr als einem Jahr Nutzung:
Ich hatte immer wieder qualitative Mängel am Gerät, beispielsweise nicht funktionierende LEDs. Insgesamt habe ich das Gerät 5 mal innerhalb von 15 Monaten eingeschickt. Fast immer hat sich auch eine Schraube innerhalb des Gerätes gelöst. Beim fünften Mal habe ich das Gerät zurückgegeben, da ich dem Gerät meines Erachtens nach oft genug die Chance gegeben hatte, sich bezüglich der Verarbeitung positiv ins Licht zu stellen. Ich bleibe dabei, dass das Gerät an sich gut ist, jedoch bei der Fehlerhäufigkeit nicht brauchbar ist.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
light output
quality
bon produit
djfred, 23.01.2017
je l'ai utilisé plusieurs fois dans une salle de 100 personnes, pour le prix c'est un bon produit, ne chauffe pas comme ceux à lampes et éclaire beaucoup mieux. le bemol est la télécomande à ne surtout pas perdre.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
light output
quality
bon Mushroom
05.04.2017
un tres bon produit pour un prix raisonnable
un tres bon rendu en salle
un produit livré avec le temps prevu par thomann
produit bien emballé pour la livraison
cable et telecommande inclus.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
light output
quality
Showtec Bumper Mushroon
logo, 06.05.2017
Super schöne Lichteffekte leuchtet in alle Farben
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
77 €
Including VAT; Excluding 20 € shipping
In stock within about one week
In stock within about one week

This item is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-45
FAX: +49-9546-9223-443
Online Guides
LED Lighting
LED Lighting
LED PARs, LED Bars and Moving Heads - what should I bear in mind?
Online Guides
DMX
DMX
DMX-con­trolled light effects - we will take you behind the scenes!
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in EUR.