Seymour Duncan SANT-HN Gold

4

Pickup

  • Duncan Sant-HB gold antiquity humbucker
  • Neck position
  • Gold Cover
Note Register your purchase at www.w-distribution.de/en/Warranty for an extended warranty of 4 years.
Available since June 2010
Item number 250049
Sales Unit 1 piece(s)
Active No
Wiring 4-Conductor
Output High
Kappe Yes
Colour Gold
Position Neck
254 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Monday, 29.04. and Tuesday, 30.04.

4 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

google translate it
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
GiusT 22.02.2016
Some things in life need to be tested...Anitquity are. Fantastic pickup: clean sound is just beautiful on my Semi hollow and it perfectly matches his Neck brother. I tried many pickups including the younger brother (SH-55) but I found this pickups more complex with a wider tonal spectrum.
Overdriven sound is not for Heavy cats. Chords articulation: you hear each single individual voice of each chord, something I was looking for: really surprising for a bridge pickup. Maybe a bit expensive. I love them.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
N
Teuer, aber sein Geld wert!
NowoTone 06.05.2021
Vorneweg, ich habe inzwischen schon zum zweiten Mal die Kombo SANT-HN Gold & SANT-HB Gold gegönnt, diese Bewertung bezieht sich auf das erste Paar, da ich leider die zweiten noch nicht hören konnte. Mein Schweizer Freund & Luthier meinte aber, sie tönten auch in der Halbakustischen die er für mich baute, ganz fantastisch.

Den ersten Satz verbaute ich in meine 20 Jahre alte Epiphone Les Paul Custom Black, als ich sie grundüberholte. Ich war lange am überlegen und wollte ursprünglich original Gibson PUs einbauen. In einem Forum wurden mir dann diese empfohlen und trotz des hohen Preises (zusammen weit mehr als damals die Paula kostete, jetzt 100 € Unterschied zur LP Custom Ebony) kaufte ich sie.

Positives:
Der Sound ist fantastisch! Ich kann gar nicht glauben, wie sehr diese Tonabnehmer meine Paula aufgewertet haben. Von ganz clean über angezerrt zu härtester Gangart, die PUs schnurren, jaulen und kreischen, dass es eine Freude ist. Und ich glaube, das ist auch, was diese Tonabnehmer ausmacht, sie sind einfach für ein sehr breites Spektrum an Sounds geeignet. Die Ansprache der PUs je nach Anschlagshärte und Lautstärke Regelung an der Gitarre war etwas, das vorher nie wirklich eine Stärke meiner Custom war. Bei mir waren immer alle Regler voll auf. Jetzt variiere ich innerhalb von Songs und passe auch viel mehr auf meinen Anschlag auf.

Negatives:
Sie sollten billiger sein, damit mehr in den Genuss dieses Klanges kommen könnten.

Preis Leistung:
Gerechtfertigt!

Zum Schluss noch eines, dieses sind echte PAFs in dem Sinn, dass ein Kabel rauskommt. Mein Freund schickte mir die tollsten Verkabelungsvorschläge und war ganz enttäuscht, dass Splitting und andere Späße damit nicht machbar sind. Aber auch er fand den Sound super!
sound
quality
1
0
Report

Report