Schott Swinging Romantic Play A-Sax

1

Songbook for Saxophone

  • 12 Pieces from the Romantic era
  • Arranged for alto saxophone
  • Presented here in easy swing arrangements
  • Includes piano accompaniment to print out
  • ISBN: 9781847610355, ISMN_ 9790220127076, Publisher's No.: ED 13092
  • Format: DIN A4
  • Pages: 32
  • Includes a CD with demo- and play-along tracks
available since April 2008
Item number 210428
sales unit 1 piece(s)
Level Of Difficulty Easy
Bonus Audio Yes
with piano accompaniment Yes
Baroque No
Classical Music No
Romantic Yes
20,90 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Wednesday, 1.06. and Thursday, 2.06.
1
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R
Bin begeistert
Raphaela 24.03.2010
Das Arrangement finde ich super, denn die Stücke hören sich an, als wären sie damals schon so geschrieben und nicht im Nachhinein verjazzt worden. Die Begleit-CD ist spitze, weil die Lieder sowohl mit, als auch ohne Solostimme zu jedem Stück aufgenommen sind und man sich somit auch Stilmittel an bestimmten Stellen "abhören" kann. Wer Swing gerne mag, ist hier absolut richtig aufgehoben.

Das einzige Manko ist, dass bei einem Stück versehentlich die klingende Stimme und nicht die transponierte abgedruckt ist. Man müsste sich diese also selbst noch mal abschreiben (oder aus dem Stegreif transponieren).

Alles in Allem: unbedingt zu empfehlen (auch die anderen beiden Ausgaben, classical und baroque)
arrangement
1
0
Report

Report