Scala Vilagio Scuola Italiana Cello Testore

1

4/4 Cello

  • Made in the style of cellos by Carlo Giuseppe Testore (1660 - 1737) from his creative period between 1696 and 1698
  • Characterised by the large body and the elongated sound holes
  • Solid spruce top
  • Solid maple back
  • Maple neck
  • Ebony fingerboard
  • Ebony pegs
  • Weidler Acoustikus tailpiece
  • Strings: D'Addarío Kaplan
  • Width of lower bout: 44.9 cm
  • Width of middle bout: 24.1 cm
  • Width of upper bout: 35.5 cm
  • Length: 75.4 cm
  • Made in Germany
Available since June 2022
Item number 536888
Sales Unit 1 piece(s)
Fretbboard Ebony
Massive Top Yes
Flamed Back Yes
Housse incl. No
Etui rigide incl. No
Incl. Bow No
Lefthand Model No
6.799 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
r
Ein Instrument mit Seele und Charakter
rikrt 18.01.2024
Sehr schönes Instrument, äußerlich wie klanglich.

Nachdem ich das Vergnügen hatte bei Thomann mich vor Ort durchs Sortiment zu spielen, bin ich an diesem Instrument hängen geblieben.
Das Klangbild ist bei meinem Instrument sehr sonor und, wie ich empfinde, am ehesten dem Vokal "e" naheklingend.
Das Instrument schwingt schön mit, man spürt den Klang im eigenen Körper mit. Es hat einen recht bollerigen ausgeprägten Wolfston auf dem "f", insbesondere wenn noch ein "d" mitschwingt, aber das will ich diesem Klangcharakter verzeihen. Klanglich volle Punktzahl.

Die Nuten vom Obersattel sind sehr gut gefertigt. Der Steg musste für mein Spielgefühl allerdings noch um Einiges nachgearbeitet werden.

Die Wahl der Kaplan-Saiten hat mir persönlich nicht so zugesagt, diese habe ich recht schnell gewechselt. Mittlerweile habe ich die Belcanto von Thomastik-Infeld drauf und bringen einen noch schöneren, noch wärmere/dunkleren Klang aus dem Instrument hervor.

Die Lackierung empfinde ich als wunderschön. Allerdings ist der Lack an manchen stellen etwas dünn und (allgemein) etwas empfindlich.

Gesamtfazit: Ich würde dieses Instrument wieder kaufen. Als Hobbycellist aus Leidenschaft habe ich hierin mein Instrument gefunden.
sound
quality
0
0
Report

Report