Remo 14" Emperor Suede

4

Drum Head

  • Size: 14"
  • Double ply
  • Each layer is 7.5 mil (0.19 mm) thick
  • White
  • Slightly roughened surface
  • Emperor Suede skins are regular Emperor skins with a slightly roughened surface, creating a light tone and long sustain
  • Remo model number: BE-0814-00
Available since November 2016
Item number 401192
Sales Unit 1 piece(s)
Colour White
Type Of Head Single Ply
Finish Textured
Damper Ring No
Dot No
23,70 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Tuesday, 9.04. and Wednesday, 10.04.
1

4 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

4 Reviews

A
Why I changed to an Emperor Suede
Andy1963 09.04.2022
Since I bought my Pearl 14 x 5” Brass Free Floater snare in 2019 I’ve been struggling to find the right batter head. I hated the single ply Ambassador Coated that it shipped with as it was knackered after 1 gig, so I changed to an Emperor Coated. This was better, but still sounded too ‘ordinary’. I then tried a Powerstroke P4 which a great feel, but was just too warm and controlled for this snare. Finally I fitted an Emperor Suede and have found that bright sound that perfectly compliments the brass shell while the two 7.5 mil plies provide just the right amount of control (with careful tuning) that the drum needs to sing.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Überrascht vob REMO......!
Drumgus 22.01.2018
Vorab...., ich bin eigentlich kein Freund von REMO-Fellen - waren doch in der Vergangenheit starke Qualitätsschwankungen zu verzeichnen. Durchweg gut klingende REMO-Felle zu finden war eine Glückssache. Ich spielte eine zeitlang Aquarian-Felle und testete dann irgendwann mal die ?Level 360?-Generation von Evans und war gleich begeistert (die Firma hat sich wirklich über die Jahre gut entwickelt und neue Ideen umgesetzt). Die coated G12 Felle von Evans sind meine Favoriten (etwas dickere einlagige Felle).

Jetzt zu den REMO Emperors suede: ich habe bei einem Freund auf seinem Tama Set die Emperor clear gespielt und mir gefiel der Klang sehr. So sehr, daß ich bereit war, mal wieder REMO Felle zu kaufen/testen. Für mein Ludwig ?classic maple? set bestellte ich dann für mein 12? Tom und 14? Floor Tom die Emperor suede. Ich spiele eigentlich keine clear Schlagfelle, befürchtete aber, daß die coated emperor zu sehr gedämpft klingen, deswegen entschied ich mich für die suede-Variante - die richtige Entscheidung!

Die Felle haben mich überrascht und ich kann sie nur weiterempfehlen - trotz der 2 Lagen, klingen sie schön offen, warm und mit ausgewogenem sustain (nicht zu kurz und nicht zu lang ausklingend) - ein gutes Zwischending von clear und coated. Das Spielgefühl ist wirklich sehr schön - diese Felle sind nicht ?bretthart?, sondern fühlen sich schön weich und ?buttery? an (auch bei höherer Stimmung), einfach klasse.
Hätte wirklich nIcht gedacht, das 2-lagige Felle so gut klingen und sich so smooth anfühlen. Ich denke daß die spezielle samtige ?suede?-Oberfläche dieses Fell ausmacht.

Auch wenn ich kein Remo-Fan bin, überzeugen mich gerade diese Felle in Verbindung mit meinem Ludwig ?classic maple? doch sehr.

Fazit: sehr gute 2-lagige Felle mit überraschend warmem und doch offenem Klang und tollem Spielgefühl - sehr guter ?Kompromiss? zwischen clear und coated.

Plus: sehr guter warmer und trotzdem offener Klang
tolles weiches Spielgefühl
scheint sehr haltbar zu sein, bedingt durch die 2 Lagen
Minus: bisher nichts zu bemängeln.....!

Kaufempfehlung!
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate it
Unfortunately there was an error. Please try again later.
x
Pelle Remo Suede
xImp98 22.03.2020
Ho scelto questa pelle per il suono particolare e contenuto che producono, non troppo profondo, e ne sono rimasto soddisfatto, consigliata se cercate qualcosa che io definirei "soft"
sound
quality
0
0
Report

Report