Raw Vintage Pure Steel Saddles ST-StyleUSA

ST-Style USA Saddles

Raw Vintage offers the solution to an old problem many owners had to solve Original Vintage Strats. "What do I do if the original saddles break down and have to be replaced." "Will my sound change?" The main problem is that most Replacement saddles are not made of the same materials as in the 50s or 60s and thus inevitably sound changes can occur.

The technicians of Raw Vintage have therefore taken the trouble to analyze original Strat work-horses of the 50s to the molecular level, and then developed a formula to reproduce the exact metal structure.

  • For F-ST style USA models
  • Steel with 11.2 mm width
  • Just a must for all Vintage and Reissue ST style guitars
  • Set of 6 Pieces

Further Information

Colour Chrome
Design Saddle
Single Rider Yes
String Holder No
8 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.8 /5
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
Klasse Strat Saitenreiter
Peter093, 09.04.2013
Klanglich eine deutliche Verbesserung! Die Investition lohnt sich.
Ähnlich wie bei Callaham, unterstützen die Reiter schöne die Obertöne. Der Klang wird transparenter.

Einen Satz habe ich auf eine 1977er Strat installiert, da die alten Gußreiter zu weit eingeschnitten waren und sich ein Sitar-Effekt eingestellt hat. Der Klang ist nun anders, als von den 70er Reitern gewohnt. Ich betrachte dies aber als Bereicherung!

Das Geld sind die Steel Saddles wert!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
MOJO-Hype
TonyFrickler, 13.12.2009
Der Sound: ist gut, ja, schon. Doch - klingt gut! Aber ist er jetzt besser, als die Göldo Teile für nen Zehner? Hm - nicht wirklich. Schwer sich das einzugestehen, wenn man gerade über achzig Euros für MOJO-Hype ausgegeben hat, ne alter FlinkeFinger? Aber zu DEM Preis hätte ich wenigstens erwartet, daß da auch ein Satz längere Madenschrauben für höhere Saitenlagen dabeiliegt. Die alten passen hier nicht mehr (Anderes Gewinde: US nicht M3! Man braucht also einen anderen Imbusschlüssel!) Und wenn ich dann doch wieder "normale" Schräubchen kaufen muß, geht doch der ganze RawVintage Material Zauber wieder verloren, oder nicht?
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
klasse Alternative
randy 61, 11.10.2014
Ich habe diese saddles inzwischen auf 3 meiner CS-Strats installiert.
Ich kann nur sagen dass es wircklich anders klingt.Ein bisschen glockiger und die tiefe E-Saite kriegt etwas mehr power.aber...........das Beste kommt noch!
Die Strat wird viel stimmstabiler.Der Schlitz der saddles ist wie bei den "vintage Strats " länger.Dadurch wird die Reibung minimiert.Die Saite läuft in einem anderen Winkel auf dem Böckchen.
Eine meiner Relics hatte ein Problem auf der G-Saite.Sie hörte sich immer fürchterlich verstimmt an. Ein penetranter Zusatzton,insbesondere bei Distortionsounds.Die raw vintage saddles eingebaut und das Problem war weg.
Also ich bin sehr zufrieden,schade dass es keine in Gold gibt!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
70 €
Including VAT; Excluding 20 € shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times

Delivery approx. between Wednesday, 27.01. and Thursday, 28.01.

Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.