• Wish list
  • Choose your store
    All countries
  • 0

XLN Audio Addictive Drums 2 Custom

XLN Audio Addictive Drums 2 Custom

XLN Audio Addictive Drums 2 Custom (ESD); virtual drum production studio; contains Addictive Drums 2, 3 ADpaks, 3 MIDIpaks, 3 Kitpiece Paks (selectable - your choice of content); 18 kit piece slots; kitpiece linking; snapshots; 2 insert multi-effects; 2 send-effects; 4-band EQ; compressor & distortion; 2 reverbs incl. delay and EQ; transient shaper; noise parameter incl. vinyl effect; drag and drop of midi rhythm and audio; beat transformer; cloud sync for presets; e-drum support; supported formats: standalone/VST2/AU/AAXnative; system requirements: Win7 (64-Bit) min., Mac OSX 10.7 min., internet connection

2 customer ratings:

Overall rating
5 out of 5 stars
handling
features
sound/quality
computer utilisation
5 Stars
2 Customers

2 customers have given this product a 5-star rating.

Of these, 2 customers have written no texts or given their feedback in another language.

4 Stars
no one
3 Stars
no one
2 Stars
no one
1 Star
no one
Text ratings for this product are available in another language only so far

1–2 of 2 feedback texts

Automatically translated (Show original)
Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound/quality
computer utilisation

Addictive Drums 2 Custom

23.11.2016
Habe mir das Addictive Drums 2 Custom paket heruntergeladen.

Das Paket umfasst AD Fairfax Vol.1, Blue Oyster und Black Oyster
Zusätzlich kann man sich dann auch noch 3 Samplekits aussuchen und 3 Kitelemente dazunehmen (Cajon, Bass-Drum, etc.)

Ich arbeite mit dem DAW Magix Samplitude Pro X 8.

Obwohl das DAW nicht auf der Homepage aufgelistet ist funktioniert es einwandfrei.

Im Allgmeinen ist das Programm (in Anbetracht der Möglichkeiten) sehr übersichtlich und leicht zu bedienen.

Das Menü ist aufgeräumt und wirkt wie ein Teil des DAW bzw. eines Plugins zum mixen und einstellen des Schlagzeuges.

Anfänger bekommen auch mit wenig Erfahrung sehr gute Ergebnisse. Für Feineinstellungen bedarf es jedoch schon eine gewisse Auseinandersetzung mit dem Programm, da es, wie schon erwähnt, sehr umfangreich ist.

Sehr gut finde ich auch, dass man seinen Drum-Kit-Paket individuell zusammenstellen kann.

Ich merke, wie mein Laptop mit der Rechnerauslastung des Programmes zu kämpfen hat. Vor allem wenn einige ander Plugins im Mix dazukommen. Dies ist jedoch sehr subjektiv zu betrachen, da bzgl. der Leistung mein Rechner nicht mit einem PC im Studio zu vergleichen ist.

Abschließend möchte ich noch erwähnen, dass der Sound sehr gut ist. Bearbeitet man den Drumtrack ein wenig ist er fasst nicht von einem echten Schlagzeug zu unterscheiden.
Report review
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
Automatically translated (Show original)
Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound/quality
computer utilisation

– Assumed from XLN Audio Addictive Drums 2 Custom

Addictive Drums 2 - eine Investition mit Verstand

08.04.2016
Nachedem ich schon einige Drumsampler am Start habe, dachte ich mir, dass ich auch mal die Addictive Drums ausprobieren könnte, zumal die auch grad im Angebot waren.
Im Gegensatz zu anderen Drumsamplern, wird hier meines Erachtens nach nicht zu großer Wert auf verschiedenste Soundnuancen gelegt, sondern steht die Funktionalität im Vordergrund. Ich finde hier gut, dass ich die einzelnen Sounds komplett selbst bearbeiten und an die jeweilige Produktion anpassen kann - gerade so, als hätte ich die Drums selber in meinem Studio direkt aufgenommen. Hier steht mir ein kompletter Kanalzug mit EQ, Dynamic, Saturation und Wellenformbearbeitung sowie Raumeffekte zur Verfügung. Und ich kann die einzelnen Instrumente auf Einzelausgänge routen und dann noch mit meinen verfügbaren PlugIns weiter bearbeiten. Was will man mehr. Genügend AdPacks werden auch angeboten, so dass für jeden Musikstil und persönlichen Geschmack das Richtige dabei sein sollte. Sehr vorteilhaft finde ich auch, dass ich mir mein individuelles Set aus allen freigeschalteten Sounds zusammestellen kann. Und dann noch die Midipacks, mit denen schnell Ideen festgehalten werden können. Ein gut klingendes und intuitives Tool für den amtlichen Drumsound...
Report review
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
152 €
incl. VAT
Available immediately
Available immediately

We can send you a download license immediately once you have purchased this product.

item number 399332
sales unit 1 piece
available since October 2016
Total rating
handling
features
sound/quality
computer utilisation
sales rank
in this category Rank 170
at thomann.de Rank 71981
Share this product
  • Facebook
  • Twitter
  • Email
  • Pinterest
  • Google+
Your Contact People
Phone: +49-9546-9223-30
FAX: +49-9546-922328
Offers include 24% Greek VAT and are valid as long as stocks last. Shipping costs to Greece are 20 EUR, free shipping on orders above 298 EUR. Please click here for international Shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. *RRP = manufacturer's / distributor's recommended retail price in Germany
(2)
(1)
(12)
Feedback

Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.

cancel