Pearl Export 20"x16" Bass Drum #31

8

Bass Drum

  • Size: 20" x 16"
  • Export Series
  • Mixed shell made of Asian mahogany and poplar wood
  • Shell with wrap finish
  • Shell hardware: Chrome
  • Deep, voluminous sound
  • EXX2016B-31
  • Colour: Jet Black (#31)
Available since January 2017
Item number 401664
Sales Unit 1 piece(s)
Shell Colour Black
Sparkle No
Fade No
Shell Surface Texture Foil
Material Of Shells Mahogany, Poplar
Shell Hardware Colour Chrome
Bassdrum Rosette Yes
349 €
Free shipping incl. VAT
In stock within 8-10 weeks
In stock within 8-10 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

8 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

6 Reviews

S
Excellent
SirDimitriosOfAthens 12.03.2020
Excellent product. Package was fine, so as hte bass drum to be assembled properly. About Perl: high quality from a traditional brand (even though it is made in China). Thank you Thomann team!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
AL
Aiden Logan McLaine 10.08.2017
Hi,

habe mehrere Pearl Schlagzeuge und für mich war wichtig aus mehren Teilen ein weiteres zusammen zustellen, daher Pearl auch meine erste Wahl.

Diese Bass Drum wird in erste Linie als Üb-Schlagzeug genutzt, kann und soll aber zum Auftritt tauglich sein.

Die Lieferung war wie immer sehr schnell und die Bass Drum sehr ordentlich und übersichtlich verpackt.
Der Aufbau ging zügig von statten.
Sieht Fantastisch aus.

Die Bass Drum wird mit den mitgelieferten Fellen genutzt und ich muss sagen die gesamte Bass Drum erzeugt einen für mich schönen Sound.

Für Rock and Roll und Rockabilly Musik ist der Sound genau das was man braucht.
Sicherlich kann man auch mehrere Musikstile damit mehr als ausreichend bedienen.

Fazit: Würde sagen habe genau das gefunden was ich wollte.
Mit allen Pearl teilen zusammenfügbar, klasse Sound, würde Sie genau so wieder kaufen.
Preis für mich völlig O.K!

Kann diese Bass Drum für Anfänger bis Fortgeschrittene empfehlen.
Es liegt halt auch immer an das was man hören will, zu welchen Einsatz es erhalten soll und wie man damit umgeht.

stay rude, stay rebel
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
m
Hammer für den Preis
moderus 28.04.2021
Habe mir die Pearl Kick als Zusatz zu meinem Set gekauft, falls 18" zu klein und 22" zu groß sein sollten.
Das Ding macht schon mit den Werksfellen so einen Wumms, dass ich das dazu gekaufte Fiberskyn gar nicht mehr verwende. MEGA! Fetzt echt rein
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
Le son Pearl...
BluesRock 23.12.2019
Super Grosse Gaisse Pearl EXX 20".
Le son a une bonne projection et est très propre.
Il faut avant tout changer la peau de frappe par une peau de meilleure qualité et là, c'est top.
Je conseille vivement....
sound
quality
1
0
Report

Report