Ortega ODW-4 Walker Bass Strings

10

Acoustic Bass Strings

  • Custom made
  • Pack of 4
  • Gauges: 043 - 059 - 071 - 080
String gauge 043 - 059 - 071 - 080
available since June 2013
Item number 316099
sales unit 1 piece(s)
30 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Tuesday, 25.01. and Wednesday, 26.01.
1
24 Sales Rank
G
Unsuitable for most people
Grene 31.07.2014
These strings are most unsuitable for what is a georgeous instrument.
They are very rough on the tips of the fingers and cause much pain after a short use.
The instrument cries out for ROUNDWOUND strings.
On my Mark Tobias full size bass guitar I use Daddario Roundwounds and the sound and useage are superb--no painful finger tips from the scratchy and uneven Flatwounds.
When will you start stocking Roundwounds for this super Electro-acoustic instrument.
I would tell anyone thinking of buying NOT to until you can get Roundwounds instead of the rough and damaging Flatwounds.
sound
quality
0
3
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
Licht und Schatten
Guchot 19.07.2013
Die ODW-4 Saiten, sind die einzigen Saiten die für den Ortega D-Walker und KT-Walker erhätlicvh sind. Auf dem KT-Walker sind sie ab Werk montiert, auf dem D-Walker sind hingegen Phosphor/Bronze Strings aufgezogen. Ich frage mich was das für Saiten sind, wenn doch die ODW-4 angeblich die einzigen sind, die erhältlich sind. Wie auch immer, ich hatte mir die Saiten geholt da ich mit den orginalen alles andere als glücklich war. Die neuen Saiten lassen sich auch deutlich besser greifen, klingen länger nach und verursachen weniger Spielgeräusche. Allerdings haben sie auch eine deutliche geringere Saitenspannung als die originalen. Das hatte bei mir zur Folge das erhebliche Einstellarbeiten am Bass notwendig waren, um ihn überhaupt wieder spielbar zu machen. Mit einer einfachen Korrektur am Halsstab war es da nicht getan. Schade das Ortega die Qualitätsprobleme bei dem D-Walker scheinbar nicht in den Griff kriegt...
sound
quality
2
2
Report

Report