Orange Crush Bass 25 Black

24

Bass Combo

  • Power: 25 W
  • Components: 1x 8" Speaker
  • Controls: Volume, Treble, Middle, (Mid) Freq., Bass
  • Built-in tuner
  • Analog signal path
  • Bass reflex port
  • AUX input
  • Headphone jack with Cabsim circuitry
  • -6 db Pad switch
  • Dimensions (H x W x D): 365 x 325 x 235 mm
  • Weight: 8.3 kg
  • Colour: Black
Available since July 2016
Item number 392237
Sales Unit 1 piece(s)
Power in W 25 W
Speaker component 1x 8"
HF-Horn Yes
Equalizer 3-Band
Compressor No
Limiter No
Effects Unit No
Headphone Output Yes
DI Output No
Speaker Connector No
CD/MP3 Input Yes
229 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Wednesday, 10.04. and Thursday, 11.04.
1

24 Customer ratings

4.6 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

features

sound

quality

16 Reviews

p
Great little amp
pfs5 31.03.2020
I have been using this amp for a weeks now and it is everything I expected it to be!

It sounds great both with my bass and electric guitar (missing some of the high end but hey, it's a bass amp). I was worried that it is not going to be loud enough but I was wrong to worry. I am playing it at home at about 30% volume level and it's perfect. Turning it all the way up starts shaking my glassware. I can't image playing a gig with it but for playing at home or having a session in a small room with other musicians should work.

Also, the amp seems solid and well build.

In short, I recommend this amp!
features
sound
quality
handling
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
PL
Piet Leuchten 15.11.2019
Ich habe mir die hier aufgeführte Basscombo zum Üben für zuhause besorgt.

Die Bedienung ist sehr geradlinig, da gibt es nichts großes zu beanstanden. Der EQ funktioniert wunderbar. Lediglich eine Aufschlüsselung der "Mid Freq", sprich: Welche genaue Frequenz man eigentlich einstellt, hätte mich noch gefreut. Das ist allerdings meckern auf hohem Niveau und kein Grund, keine fünf Sterne in dieser Kategorie zu vergeben.

Ein Feature, welches mir besonders gefällt, ist der eingebaute Tuner. Der ist schön zuverlässig und reagiert schnell auf Tonänderungen.
Desweiteren ist es angenehm, per (wenn auch nicht regelbarem) AUX-IN seine eigene Begleitmusik einspielen zu können.
Was mir leider an dieser Combo fehlt, ist ein Effekt Send/Return. So ist es einem Anfänger, an den sich dieses Gerät nun mal richtet, in seinen Möglichkeiten, den eigenen Ton mit Effektpedals zu modifizieren, eingeschränkt. Schade.

Der Sound ist für diese Preisklasse meiner Meinung nach absolut in Ordnung. Ein HF-Horn o.Ä. hätte nicht geschadet. Zumindest habe ich trotz der Angabe auf der Verkaufsseite im Test keins hören oder finden können. Es wäre ein netter Bonus, ist aber für einen Anfänger kein Weltuntergang.

Die Verarbeitungsqualität ist wirklich zufriedenstellend. Die kleine Combo ist ansehnlich und robust gebaut. Was will man mehr? :)
features
sound
quality
handling
2
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
CM
Corto M. 04.02.2021
Look sympa, avec la charte graphique Orange (on aime ou pas). Un accordeur intégré.
Ma réserve, c'est la puissance, que je trouve ici tout de même très limitée. C'est pour une utilisation domestique et on ne peut espérer davantage ! Le combo est du coup un peu imposant pour la puissance qu'il délivre, mais on peut s'en contenter...
features
sound
quality
handling
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
n
Genau was ich wollte
new_sorpigal 05.11.2017
Habe zwar zuerst überlegt mir den Crush Bass 50 zu kaufen, und bin nun froh doch dem Crush Bass 25 eine Chance gegeben zu haben.
Mir war vor allem der Sound wichtig, und weniger die Lautstärke. Dadurch dass ich damit nicht im Proberaum stehe passt das perfekt.
Ähnlich wie beim Orange Crush 20 RT war ich beim ersten Anschlagen schon hin und weg. Hach einfach Orange... :-)
features
sound
quality
handling
3
0
Report

Report