Hohner Marine Band Crossover E

23 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.8 /5
  • response
  • features
  • sound
  • quality
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Die besten die es gibt...
Gerd7585, 08.03.2017
... das ist jedenfalls meine Meinung. Ich habe eigentlich alle Hohner-Mouthharps durch. Angefangen vor über 30 Jahren mit den damals üblichen Bluesharps, später Marine Bands und jetzt die Crossover. Da ich vor einigen Jahren mal eine Gesichtslähmung erlitten habe, kann ich durch die mangelnde Muskulatur der linken Gesichtshälfte die Harps nur noch mit viel Mühe und auch nicht besonders lange und gut spielen. Mit den Jahren ist daher die Freude am Spiel einer enttäuschten Ernüchterung gewichen. Rein aus Neugierte hatte ich mir aber dann mal eine Crossover gekauft. Und oh wunder, durch die super-leichte Ansprache und der sehr guten Lautstärke habe ich all das wieder machen können, was vorher nicht mehr gut, bzw. mit nur großer Einschränkung möglich war. Auch Bending ist wieder in voller Qualität möglich und macht wieder soviel Spaß wie früher. Die Einschränkung der linken Gesichtshälfte spielt jetzt keine so große Rolle mehr. Diese Ansprache ist das, worauf ich lange gewartet hatte.
Einziges Manko der Crossover ist das merkwürdige Verhalten des Metalls und der Lippen. Irgendwie laufen die Lippen schnell "stumpf" auf diesem Material. Keine Ahnung, wie man das ändern kann...
Das ist aber schon alles, was ich zu meckern hätte.
Jedes Instrument muss erst mal eingespielt werden, damit es wirklich gut klingt, das ist hier auch nicht anders. Den höheren Preis zahle ich für die wiedererlangte Spielfreude gerne.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Ils sont super ces Crossover
Ugoprat, 11.12.2019
Super son, super qualité, le bambou permet de beaucoup moins forcer au niveau du souffle.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Die neue Crossover-Serie von Hohner
Hannes aus R., 11.11.2009
Vor drei Wochen habe ich die neue Hohner Marineband Crossover zum ersten mal hören und ansehen können, mir ist da sofort der ungewohnt helle Kanzellenkörper aufgefallen. Steve Baker hat an diesem Abend einen tollen Sound heraus gezaubert und hat sie mir als "beste Marineband die er jemals in der Hand hatte" wärmstens empfohlen. Ich war begeistert vom Klang und von der Optik und habe mir gleich am nächsten Tag 5 Harps in den für mich wichtigsten Tonarten bestellt, wohl wissend, daß ich an Steve's Können natürlich bei weitem nicht heranreiche.

Bisher hatte ich hauptsächlich die Marineband Deluxe gespielt und war schon damit sehr zufrieden. Die Crossover jedoch begeistert mich total. Die Verarbeitung ist hervorragend, bei keiner der 5 gelieferten Harps war eine Nachjustierung der Lösabstände erforderlich, was ich bei der Deluxe in den höheren Tonlagen fast immer tun mußte, und die Ansprache ist auch dann ausgezeichnet, wenn man mit wenig Luft und ganz leise anspielt. Der fast weiße, aus Bambusholtz stabverleimte Kanzellenkörper hat nach meinem Empfinden ein gutes Stück Anteil an dem vollen und lauten Sound, den man aus dieser Harp herausholen kann und er sieht zudem auch noch Klasse aus.

Der Preis für diese Harp ist zwar nicht gerade niedrig, wenn man aber die ausgezeichnete Verarbeitung und die wegfallenden Nacharbeiten berücksichtigt ist das akzeptabel. Meine 5 Crossovers werden nicht lange allein bleiben, sobald die Ebbe in meiner Kasse wieder vergeht werde ich mir nach und nach alle verfügbaren Tonarten zulegen.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
07.04.2017
un peu aigu mais génial.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
HOHNER MARINE BAND CROSSOVER E
Harmonica Jones, 27.05.2011
Mais pour résumer :
Que dire d'autre que WoW !
Le must de l'harmonica diatonique enfin réalisé et à la portée de tous !
ET je rajouterais tout de même : pas mal la petite pochette ! J'adore !
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Der Hammer!
Sören S., 19.03.2018
Ich habe die Munti (neben zwei anderen Tonarten) für meinen Gitarristen gekauft. Er setzt sie bei unserem Akustikprojekt ein, um mal eben z.B. den Neil Young zu geben.

Nach seiner Aussage die besten, die jemals in seinem Muntihalter klemmten.
Und das nach über 30 Jahren...
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Super Harp
JTMXL , 01.03.2019
Klasse Harp, bin damit glücklich.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Passt ins Bild
Ralf156, 11.12.2012
Habe auch eine Hering F. In der hohen Tonlage klingt die Hering besser.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Merkbarer Fortschritt
bluescity, 07.09.2011
Ich spiele seit 40 Jahren (Blues-) Harp. Damals kosteten die (von Hohner) noch DM 7,50 pro Stück. In den späten 80ern habe ich mir einen kompletten Satz Hohner "Meisterklasse" gekauft, die mir aber irgenwann zu leise waren. Seit 2004 habe ich verschiedene Modelle von Suzuki ausprobiert, die ich damals als lauter und zuverlässiger empfand. Man musste nicht soviel nachjustieren, was mir bis heute schwerfällt. Dafür ist der Klang nicht so wie bei einer Hohner. Die neue Marine Band Crossover ist für mich nun ein Volltreffer: klingt wie Hohner, ist laut und braucht nicht nachjustiert werden.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
features
Blues pur!
Walter aus N., 31.10.2012
Bin zwar Anfänger,aber jetzt schon kann ich erahnen was mit dieser tollen Mundharmonica möglich ist.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report

Hohner Marine Band Crossover E

63 €
Including VAT; Excluding 20 € shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times

Delivery approx. between Tuesday, 29.06. and Wednesday, 30.06.

Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-26
FAX: +49-9546-9223-24
1
(1)
Recently Viewed
iZotope Community Appreciation Bundle

iZotope Community Appreciation Bundle (ESD); plug-in bundle; contains 11 essential tools for audio editing and creative music production; consists of Nectar Elements, Neutron Elements, Ozone Elements, RX Elements, BreakTweaker, Stutter Edit 2, Iris 2, Trash 2 as well as Exponential…

3
(3)
Recently Viewed
DSM & Humboldt Simplifier DLX Amp/Cab Sim

DSM & Humboldt Simplifier Deluxe Amp/Cab Simulator; Effects Pedal for Electric Guitar; Pre-Amp, Power-Amp and Cab-Simulator; all Analog 0 Watt Dual Channel Amp, with Cab Simulator, multistage Reverb, and versatile connectivity options; All, in an extremely small format; 2 Studio…

Recently Viewed
XAOC Devices Moskwa II

XAOC Devices Moskawa II; Eurorack module; 8 Step Rotosequencer; 8 steps, each with CV control knob and on/off button; for each step programmable functions like slew (portamento), slew probability, gate/trigger probability; up to 8 gate/trigger pattern programmable for each step;…

Recently Viewed
Casio CT-S1WE

Casio CT-S1WE Keyboard with Piano-Look - 61 touch-responsive keys, 64-note polyphony, AiX Sound Source, 61 sounds, Reverb, Chorus, Delay, DSP, Master EQ, Volume Sync EQ, connection to free Chordana Play For Keyboard App, Midi, transpose, metronome, midi record, headphone/line stereo…

Recently Viewed
Fender SQ Aff. Jazz Bass MN Black

Fender Squier Affinity Jazz Bass MN Black; Electric Bass, Affinity Series; Body: Poplar; Neck: Maple; Neck Mount: Bolt On; Neck Form: C; Fingerboard: Maple; Inlays: Black Dots; 20 Medium Jumbo Frets; Nut: synthetic Bone; Nut Width: 38,1 mm (1,5"); Scale:…

3
(3)
Recently Viewed
Quilter Superblock US

Quilter Superblock US, Solid State Pedalboard Amplifier for Electric Guitar; Three Classic US Amplifier voicings: 60 Tweed, 62 Blonde & 65 Black; comparable power to a 25-Watt Tube Amp when powered by the supplied PS-24 Power Supply or 1 Watt…

Recently Viewed
Fender Squier Affinity Strat HH IL BM

Fender Squier Affinity Stratocaster HH IL BM; e-guitar; body poplar; maple neck, C-shape; fretboard indian laurel; radius 241mm (9,5"); 21 medium frets; nut width 42mm (1,650"); scale 648mm (25,5"); pickups 2 ceramic humbucker; electronic 1x volume and 1x tone, 3…

Recently Viewed
Zhiyun WEEBILL-S Gimbal

Zhiyun WEEBILL-S Gimbal; Three-axis gimbal for DSLR and mirrorless system cameras; simple and safe handling thanks to new algorithms and stronger motors even for fast movements; compact dimensions make the gimbal the perfect companion for reportage and action shots; ergonomically…

Recently Viewed
Zhiyun Smooth Q3 Gimbal

Zhiyun Smooth Q3 Gimbal; professional 3-axis stabiliser for smartphones; integrated fill light with three brightness levels; gesture control and Smart Following for automated tracking of people in the field of view; panorama mode with "Magic Clone" function; ZY Cami app…

Recently Viewed
RAV Vast B/H Kurd red

RAV Vast2 B Kurd red edition, B2/ F#3, G3, A3, B3, C#4, D4, E4, F#4, A4, Handpans-inspired steel tongue instrument, 2mm Steel, diameter 51cm, hight 17cm, weight 5,9kg, incl. bag

Recently Viewed
XAOC Devices Ostankino II

XAOC Devices Ostankino II; Eurorack Modul; expander for Moskwa II sequencer (item 521036); expands Moskwa II with CV inputs for Random Play, Slew, Probability, Transpose, Range, Clock Rate, First Step, Last Step; oputput for the internal clock signal; individual gate…

Recently Viewed
Casio CT-S1RD

Casio CT-S1RD Keyboard with Piano-Look - 61 touch-responsive keys, 64-note polyphony, AiX Sound Source, 61 sounds, Reverb, Chorus, Delay, DSP, Master EQ, Volume Sync EQ, connection to free Chordana Play For Keyboard App, Midi, transpose, metronome, midi record, headphone/line stereo…

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.