Höfner HF-13

1

Classical guitar 4/4

  • Top: Spruce II, solid
  • Back & sides: Mahogany
  • Black plastic binding
  • Neck: Mahogany
  • Fretboard, neck lock & bridge: Rosewood (Dalbergia latifolia)
  • Nut width: 50 mm
  • Scale: 650 mm
  • Golden tuners with perloid buttons
  • Colour: Natural, satin
  • Made in Germany
Available since May 2018
Item number 438262
Sales Unit 1 piece(s)
Cutaway No
Top Spruce, Solid
Back and Sides Mahogany
Pickups No
Fretboard Rosewood
Nut width in mm 50,00 mm
Scale 650 mm
Colour Natural, matt
Case No
Incl. Gigbag No
458 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Tuesday, 9.04. and Wednesday, 10.04.
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
N
Perfekte Gitarre in einer "mittleren" Preisklasse
Nanni099 04.10.2020
Ich habe diese Gitarre jetzt bereits seit einem halben Jahr und bin sehr zufrieden.
Ich wollte für den Anfang eine nicht ganz so teure, aber trotzdem solide Gitarre mit einem schönen Klang und bin dann auf diese hier gestoßen.
Sie ist sehr schön verarbeitet und es lohnt sich definitiv im Vergleich zu vielen Gitarren um die 250€ dann doch ein bisschen mehr Geld in die Hand zu nehmen. Ich hatte vorher eine günstigere, mit der ich schon zu Anfang Probleme hatte (schlechte Verarbeitung, dadurch Saiten ständig gerissen, ...) und bin sehr froh, dass es am Ende diese hier geworden ist.
Auch meine Mama als langjährige Gitarrenspielerin ist begeistert und überlegt sich, ihre alte vielleicht gegen eine neue Höfner einzutauschen.
features
sound
quality
2
0
Report

Report