GHS Balanced Nickels 4 040-101

Strings for Electric bBass

  • Strings: .040", .056", .076", .101"
  • Light
  • 34" Long scale
  • Pure nickel
  • Roundwound
  • Round string core
  • Made in USA

Further Information

String gauge 040 - 056 - 076 - 101
Material Nickel
Scale Long Scale
Taperwound No
6 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.3 /5
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Preis Leistungsverhältnis fragwürdig
Mr.B., 14.08.2018
Leider kann ich für den Preis nichts gutes schreiben.
Benutzte die Saiten auf einem Fender Precision für 80er Hard Rock.
Amp ist ein tc-electronic bh550 mit 2 2x10er tc-electronic Boxen.
An sich kommt schon ein ordentliches Pfund rüber, aber im Gegensatz zu den viel günstigeren Fender-Saiten (Super 7250 45-100) hatten sie für mein Empfinden viel zu viel undifferenzierten Bass und kommen nicht so brilliant daher, wie ich es gerne mag.
Über Langlebigkeit kann ich nichts schreiben, da ich sie leider nach zwei Wochen schweren Herzens wieder ausgetauscht habe.
Ich habe beide Varianten ausprobiert 40-101 und 44-106
Von dem teuren "Saitensprung" war ich beidesmal echt enttäuscht und bleibe bei den Fender-Saiten.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Warmer Nickel Sound
JimmyBoots, 09.07.2018
Spiele Blues und Rock auf dem Precision. Die Balanced Nickels liefern warme Mitten, eher weiche Höhen und einen kräftigen Grundton. Bisher habe ich sehr gerne Fender Pure Nickel 7150 gespielt, die sind im Klang ähnlich. Die GHS Balanced Nickel haben die Besonderheit, dass alle Saiten klanglich und vom Spielgefühl sehr ausgewogen sind. Sie sind im Vergleich zu anderen Roundwounds eher straff - für mich ein Vorteil. Super Saiten für klassischen Fender Sound. Über Langlebigkeit kann ich noch nichts sagen.
Volle Empfehlung!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
sound
quality
Gute Saiten, eine Alternative zu D'Addario
Hen-Donath, 24.12.2018
Tun was sie tun sollen, sind ausgewogen und wirklich dünn, für Fingerflitzer genau das richtige. Klanglich etwas nasaler und quackiger als die Nickel vom D'Addario, würde sie vor allem für den Jazzbass bevorzugen. Qualität wir gewohnt von GHS super, Langlebigkeit liegt so im mittleren Bereich.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
32 €
Including VAT; Excluding 20 € shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times

Delivery approx. between Monday, 1.02. and Tuesday, 2.02.

Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
Guitar Strings
Guitar Strings
Without strings, guitars and basses produce no sound, yet most players know very little about them.
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in EUR.
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.