Customer center login
Country and Language

Evans 22" G2 Clear Bass Drum Head

25

Clear Bass Drum Head

  • Genera G2 series
  • Colour: Clear
  • Attack: Fat
  • Tone: Bright
  • Sustain: Focused
  • Feel: Solid
  • Durability: High
Colour Transparent
Head Double Ply
Finish Smooth
Damper Ring No
Dot No
available since November 1999
Item number 128940
41 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
63 Sales Rank
T
fat and very low end.
Thoo 11.03.2018
If you have a bass drum of 22 and looking for a Low-fat-end, This is the best clear Bass drum head to go for. Gives ur moderate mid with high attack when the pedal hits the head. Very durable and a quality product.
sound
quality
0
0
Report

Report

M
Great Evans quality!
MaxLutsenko 13.01.2019
Transparent double-layer head for bass drum. Without dampers, for clear and open sound. Great Evans quality!
sound
quality
0
0
Report

Report

V
Vicky_the_vector 05.08.2020
I recommend as a heavy drummer
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
SK
Hart aber Fair.
Sebastian Kehrer 16.01.2011
Ist eigentlich nicht mein Sound. Klinngt sehr hart. Ist ja auch doppellagig.
Ich will das Fell nicht schlecht machen, nur weil es mir nicht gefällt.
Ich habe mir vom alten Fell den Ring herausgeschnitten und untergelegt. Jetzt klinngts gut ;-) Aber ich glaube jeder macht das auch nicht.
Für die die Harte sachen spielen, würde ich es schon empfehlen.
Für die die es mit viel Punch und Klang haben wollen würde ich das EQ3, das EQ4 oder das EMAD empfehlen. Klinngt alles gut.
Habs schon getestet. Auch wenns teurer ist aber für nen guten Bass Sound würde ich etwas mehr ausgeben.

Als Gong Tom Fell ist es sehr gut. Ich selber kann ein Gong Tom aber nicht brauchen.

Fatzit:
Wenn es nur Bum machen soll, also ohne wucht und klang, kann ich es nur empfehlen.
Andernfalls wie oben erwähnt das EQ3, EQ4, EMAD, EMAD 2 oder das GMAD
Über Remo kann ich nichts sagen. Nur das das Powerstroke 3 (auf einem billigen Premier von einem Freund) klinngt ähnlich.

I hope that helps!
sound
quality
2
1
Report

Report

Need help?