Duesenberg D6 Baritone Black Sparkle

Baritone Electric Guitar

  • Body: US Alder
  • Top: Maple
  • Neck: Maple
  • Fretboard: Rosewood
  • 24 Frets
  • Scale: 710 mm
  • Nut width: 42 mm
  • Pickups: Grand Vintage (neck) & Crunchbucker (bridge) humbuckers
  • Multi-tone potentiometer
  • Bridge: Tunamatic with stop tailpiece
  • Colour: Black Sparkle
No JavaScript? No Audio Samples! :-(

Audio Examples

 
0:00
  • Blues
  • Metal
  • Rock
  • Stoner

Further Information

Colour Black
Body Alder
Top Maple
Neck Maple
Fretboard Rosewood
Frets 24
Scale 710 mm
Pickup System HH
Tremolo No
Incl. Case No
Incl. Gigbag No
4 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
5 /5
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
Etwas zum Träumen ...
17.09.2016
Ich spiele schon sehr lange in sehr tiefer Stimmung (A). Relativ lange habe ich daher auch überlegt, mir eine Bariton-Gitarre zuzulegen. Zwei Modelle stachen mir ins Auge: Eines davon war die Duesenberg D6. Offen gestanden war ich erst skeptisch, weil die Lackierung auf den Fotos nicht so dolle aussah und der Hals geschraubt ist. Da ich über Null Erfahrungen mit Bariton-Gitarren verfügte, wollte ich die D6 gerne ausprobieren. Doch in den nächsten - umliegenden - Läden gab es die D6 leider nicht. Ich habe dann in einem Laden eine andere Bariton-Gitarre ausprobiert: Ernüchterung, denn da waren mir die Bundabstände zu groß. Ewiges Überlegen, aber da ich mit Thomann gute Erfahrungen machte, habe ich mich durchgerungen und mir die Duesenberg D6 einfach bestellt.

Die D6 kam dann auch sehr schnell und war gut verpackt. Dann nur den passenden Gurt drum und fertig. Das erste Spielgefühl würde ich umschreiben mit: seidig. Ja, es ist richtig, dass die Bundabstände etwas größer sind, aber der Hals ist so angenehm gearbeitet, dass ich mich sehr schnell daran gewöhnt habe. Die dicken Seiten stören auch nicht, im Gegenteil. Die D6 empfinde ich hinsichtlich Kopflastigkeit auch nicht als problematisch. Alles geht sehr gut von der Hand. Die Mechaniken machen einen sehr guten Eindruck. Also rein vom Spielen her ist die Gitarre wunderbar! Vom Sound her gibt es auch nichts zu meckern.

Optisch: Da hatte ich wegen der Lackierung erst so meine Bedenken. Aber wenn die Gitarre erstmal ausgepackt ist, dann macht sie schon was her. Je nachdem, wie das Licht fällt, wirkt der Korpus etwas anders. Sieht aber immer klasse aus. Und das Schlagbrett hat einen leichten Grünton (Richtung Phosphor-Grün, da sind die Fotos richtig ;-) ), was aber SEHR gut passt. Super auch die Mechaniken, die Knöpfe usw. - und natürlich das Düsenberg-Logo. Ja, irgendwie ist das alles sehr, sehr schick und edel. Die D6 macht rein optisch einen wirklich wertigen Eindruck.

Der einzige Punkt, den ich technisch an der D6 gewöhnungsbedürftig finde, ist das Umschalten von Singelcoil zu Humbucker: Das ist über einen Drehregler organisiert - eine ganze Drehung auf die eine Seite = SingleCoil, Ausgangsstellung Humbucker und von da an die nächste Halb-Drehung bis zum (anderen) Ende ist die Tone-Einstellung. Ich weiß nicht, ob das nicht hätte anders gelöst werden können. Aber das ist nur eine Luxus-Jammerei.

Nicht technisch, aber vom Gesambild her ärgerlich ist, dass es das Duesenberg-Case nur als Custom (keine Thomann-Money-Back usw.) gibt und es extra bestellt werden muss. Wäre es nicht möglich, dass gleich mit der D6 zu verkaufen? Irgendwas zum Transportieren braucht der Mensch ja. Und da es sich um eine Bariton-Gitarre handelt, kann auch nicht jedes Case verwendet werden. Zukünftig wäre es jedenfalls schön, wenn es die D6 zusammen mit dem Case gäbe.

FAZIT
Insgesamt kann ich die D6 auf jeden Fall nur weiterempfehlen. Sie spielt sich super, sieht gut aus. Nein, ein Fehlkauf war sie nicht. Wer nach einer Bariton-E-Gitarre sucht, eine wertige Gitarre in den Händen halten will und sich nicht im ganz unteren Preissegment bedienen lassen möchte, der oder die sollte einen Blick auf die D6 werfen. Ich empfehle dazu aber noch das Original-Case von Duesenberg, um die Gitarre sicher zu transportieren oder wegzustellen - das Case kann hier über Thomann problemlos bestellt werden und wirkt ebenfalls edel (und - im Vergleich mit dem Thomann-ABS-Case für meine Paula - schlank).

P.S.: Die D6 ist natürlich nur stilsicher mit einem D6-Gurt. Das rundet das Ganze erst so richtig ab. ;-)
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
andere Perspektive
30.01.2017
Ich habe mich als Leihe in diese Gitarre verlieb.
Ich bin nicht der professionellste Spieler, doch ist dieses Instrument in den Händen eine Engineers ganz anderen Herausforderungen ausgesetzt.
Es ist großartig welchen markanten und fetten sound dieser Hobel liefert.
Egal in welchen Lagen oder an welchen Ketten man sie spielt... Das Ergebnis ist fast immer einzigartig.
Die Elektronik arbeitet sehr präzise und lässt von kaum hörbar bis völlig entzerrt alles zu.
Zugegen ist Sie nichts für Alltagsgeschmäcker, doch wer eine druckvolle alternative sucht....findet definitiv eine Lösung!
Schwer,dick,seidig,speziell... einfach der knüller für nen einzigartigen Sound!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
it Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
features
sound
quality
interessante
mixmas, 03.04.2019
ottima chitarra baritono a scala lunga con in particolare le parti metalliche di una fattura superiore; interessante la particolarità della manopola del tono che ha due funzioni, nella prima metà della corsa di splittaggio single coil e nella seconda metà di manopola tono in modalità HH. Per i miei gusti personali apprezzabilissima la posizione centrale del tono e del selettore pu.
Per trasportarla consigliabile una borsa da basso el.
Di serie monta le corde in acciaio originali della casa Duesenberg
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
1.777 €
Free shipping incl. VAT
Available in several months
Available in several months

This item will be dispatched immediately on arrival. Unfortunately, we cannot specify a precise dispatch date at this time.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
E-Guitars
E-Guitars
Electric guitars are ten a penny and nowadays there are at least as many models and makers to choose from.
Online Guides
Baritone E-Guitars
Baritone E-Guitars
Baritone guitars are the dark side of the guitar world - without them, there's almost nothing you can get done in the rock and metal scene.
 
 
 
 
 
video
Duesenberg Baritone Black Sparkle
3:41
Thomann TV
Duesen­berg Bari­tone Black Sparkle
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in EUR.
Recently Viewed
Roland FP-30X BK

Roland FP-30X BK; Digital Piano; 88 keys PHA-4 keybed with Ivory Feel; Sound engine: 12 SuperNATURAL Piano tones, 20 E-Piano tones and 24 other tones; max. polyphony: 256 voices; Bluetooth Audio (V3.0) and Bluetooth MIDI (V4.0); build-in speaker system (two...

Recently Viewed
Roadworx Microphone Arm

Roadworx Microphone Arm, microphone desk arm with cable management, cables with a diameter of up to 8mm can be attached to the underside of the arms with a clip system, aluminum construction, locking central hinge, 3/8 "thread connector with 5/8"...

Recently Viewed
IK Multimedia AXE I/O + AmpliTube 5 MAX

USB 2.0 Audio Interface with Guitar Effects Software Audio interface specially designed for guitarists, 2 Inputs for instrument-, line- and microphone signals with discrete class-A preamps and switchable 48 V phantom power, Hi-Z instrument inputs at the front, of...

Recently Viewed
Zoom Am7

Zoom Am7, mid-side stereo microphone for Andriod devices; USB type C connection; 90º / 120º / M-S mode switchable; max. SPL: 120dB; resolution: 44.1kHz / 16Bit, 48kHz / 16Bit; for creating videos, podcasts, vlogs and more; two modes: audio and...

Recently Viewed
Electro Harmonix Nano Metal Muff Distortion

Electro Harmonix Nano Metal Muff Distortion; Effects Pedal; Intense, aggressive sound especially for modern Metal Styles; the 3-Band EQ offers a wide tonal range; The Noise Gate eliminates unwanted Noise when you stop playing; compact Footprint; Controls: Vol, Gate, Dist,...

(1)
Recently Viewed
Rode VXLR Pro

Rode VXLR Pro; Plug adaptor with transformer and power converter; TRS mini jack (3.5mm) to XLR3M; integrated voltage converter from phantom power (12 - 48V) to plug-in power (4V); for connecting VideoMic, VideoMic GO, VideoMicro, VideoMic Pro, VideoMic Pro+, VideoMic...

Recently Viewed
Showtec ACT Fresnel 50 WW

Showtec ACT Fresnel 50 WW; DMX controlled Fresnel theater spot complete with barndoor, filter frame and 1.5 m connection cable; 40 W COB LED; Color temperature: 3200 K; Luminous flux: 3400 lm; manual zoom (10 ° - 58 °); manual...

Recently Viewed
Roland FP-30X WH

Roland FP-30X WH; Digital Piano; 88 keys PHA-4 keybed with Ivory Feel; Sound engine: 12 SuperNATURAL Piano tones, 20 E-Piano tones and 24 other tones; max. polyphony: 256 voices; Bluetooth Audio (V3.0) and Bluetooth MIDI (V4.0); build-in speaker system (two...

Recently Viewed
Zaor Miza 88 Flex Wengé Grey

Zaor Miza 88 Flex Wengé Grey; studio desk with 19" rack and keyboard tray; offers space for computer monitors (2 x 30"), keyboard, mouse, DAW controller, monitor controller etc.; 2x 4U 19" racks and central drawer; extendable tray, height adjustable...

(1)
Recently Viewed
Black Lion Audio Revolution 2x2

USB2.0 Audio Interface High-quality, two-channel recording solution with combined microphone and instrument inputs, Balanced signal path and high quality microphone preamplifier, Precise Macro-MMC clock, Power supply filtered with PG-i technology, Direct monitoring with mix control and mono switch, AD...

Recently Viewed
Walrus Audio ACS 1 Amp+Cab Simulator

Walrus Audio ACS1 Amp+Cab Simulator; Effectpedal; 3 amp models, based on combo classics from British and American music history; dual-amping option: 2 different amp/cabinet combinations possible for left and right channel; high-class, true-to-the-original IR cabinets matching the individual amps; 6...

Recently Viewed
Elation KL Fresnel 150W 6" CW

Elation KL Fresnel 150 W 6" CW; LED Fresnel spotlight incl. barn door and colour filter frame; infinitely variable manual zoom from 15° to 38°; homogeneous 16-bit dimming; dimmer mode, dimmer curve and dimmer delay can be adjusted according to...

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.