Customer center login
Country and Language

DPA DAD6010

50

Adapter

  • For Shure wireless systems
  • Also compatible with Line 6 Relay G50 / G90 and XDS-V75TR
Item number 143561
82 €
Including VAT; Excluding 20 € shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Friday, 22.10.
1
2 Sales Rank

50 Customer Reviews

5 40 Customers
4 6 Customers
3 3 Customers
2 0 Customers
1 1 Customer
4.7 / 5

quality

V
Great quality. High price.
Vesislava 02.02.2019
Well that pretty much sums it up.
Im a great fan of DPA and love their cello mics,
this little guy came in great packaging and it feels high quality make.
However my personal opinion is that the price is too high for a connector.
quality
0
0
Report

Report

MJ
Genuine item - reliable
Mr JT 19.10.2018
One of the wide microdot adapter range for DPA mics. Converts to TA4F used widely on the Shure systems. Works perfectly with the newer ULX-D and Axient Digital systems as well as older legacy / analogue models.
quality
0
0
Report

Report

M
Good but too expensive
Markansb 14.09.2021
Quality is very good, but price is too high.
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Wunderbar! Funktioniert genau so, wie ich gehofft hatte!
Dantschge 28.04.2012
Der DPA DAD 6010 Adapter macht es mir möglich, mein DPA 4099 B Instrumenten-Clip-Mikro an meine Line6 XD-V75 Funkstrecke anzuschließen und so z.B. beim Soundcheck kabelungebunden mich im Zuschauerraum beliebig bewegen bzw. aufstellen zu können.

Ganz hervorragend finde ich dabei, dass der Mikrofonpegel immer gleich stark ist, unabhängig davon, ob ich das DPA 4099 B direkt über ein XLR-Kabel via XLR-Phantomspeise-Adapter DAD 4099 angeschlossen habe, oder ob ich den Umweg über die Line6 XD-V75 Funkstrecke und den DAD 6010 nehme.

Das bedeutet für mich, dass ich beim Soundcheck über die Funkstrecke den identischen Klang habe, wie später beim Konzert kabelgebunden. Das liegt natürlich auch an der hohen klanglichen und funktionalen Qualität meiner Line6-Funkstrecke. Auf alle Fälle kann ich jetzt beim Soundcheck über Funk mich beliebig im Zuschauerraum bewegen, um die Anlage perfekt einzustellen und mich später beim Konzert direkt verkabeln in der Gewissheit, dass es dann genauso klingt, wie vorher beim Soundcheck.
quality
2
1
Report

Report

Need help?