Aulos 205A Robin Soprano Recorder

10

Soprano Recorder

  • Baroque fingering
  • Double toneholes
  • Arched windway
  • Dark brown body
  • Ivory coloured mouthpiece and rings
  • 3-Part body
  • Includes a bag
Available since September 2006
Item number 198703
Sales Unit 1 piece(s)
Material Plastic
Double Holes Yes
16,90 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Monday, 8.04. and Tuesday, 9.04.
1

10 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

6 Reviews

L
Aulos 205
LW123 07.01.2020
A great instrument. Clear tone, perfect tuning and good price. What more could you ask for?
features
sound
quality
response
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
RZ
Erstaunlich gut
René Zander 12.03.2021
Bei dem Preis habe ich nicht wirklich viel erwartet. Ich bin aber sehr positiv überrascht worden. Die Flöte hat einen angenehmen Klang. Ich hatte gedacht Kunststoff wird irgendwie nicht gut klingen, dabei hat er einen ganz guten, sogar fast warm zu nennenden Klang. Wie bei meiner Holzflöte ist auch hier das C etwas schwieriger anzublasen, ohne, dass man es überbläst, ich bin kein Fachmann, habe aber den Eindruck, dass dies bei den meisten Blockflöten der Fall sein könnte, die nicht in der Profi-Liga angelegt sind. Meine Tochter hat auch sehr viel Spaß mit der Flöte und möchte die Holzflöte nun gar nicht mehr benutzen. Preis-Leistung finde ich also sehr gut!
features
sound
quality
response
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
W
Gutes preisgünstiges Instrument
WilfriedP 22.12.2012
Anfänglich war für die unteren Töne sehr exakte Grifftechnik nötig, aber nach einiger Aufwärm- und Einspielzeit waren alle Töne korrekt und leicht spielbar.
features
sound
quality
response
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
t
AULOS 205A
tantelolo 27.04.2017
Parfait pour débuter et voir si l'enfant veut continuer ou pas. Référence à garder chez soi toute une vie.
features
sound
quality
response
0
0
Report

Report