Allen & Heath Dust Cover GLD 112

Case

  • For GLD 112
  • Colour: Black

Further Information

Suitable for: Allen & Heath
7 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.1 /5
  • quality
Total
quality
Protect me please
Bronson, 22.01.2018
This thing does what it is made for, protecting my mixer. Fits perfectly and good quality finish... Can be used together with a hard case if you stiff it in on the front. But it is not on the cheap side!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
Na ja...
Mort, 05.07.2016
OK, das Teil ist sehr passgenau und sieht hübsch aus; das Auge mischt ja mit ;-)

ABER!

Auf dem Bild sieht das Material wertiger aus. Tatsächlich ist es aus sehr, sehr dünnem Kunststoff (wie diese ganz billigen Regenjacken). Im ersten Moment wusste ich gar nicht was Thomann mir da liefert, da ich eine Art DIN-A-4 Umschlag bekam.

Das Cover ist auf der Innenseite ganz leicht gummiert, so dass es vermutlich auch Sprühregen abhalten würde wenn die Logos, die aus recht dickem, scharfkantigen Kunststoff sind, nicht aufgenäht wären. Durch die recht groben Nähte ist der Wasserschutz wieder dahin. Ich vermute auch, dass es irgendwann an so einer Naht einreißen wird, wenn es mal geknüllt wird, was im Livebetrieb schon mal passieren kann (das GLD ist ein Livepult...)

Nun ja, es ist ja auch nur als Staubschutz deklariert. Ich habe ja auch gar nicht erwartet, dass es ein Flightcase ersetzt, aber das ist doch etwas wenig.

Liebe Leute von Allen & Heath... Ihr würdet immer noch einen Mörder-Reibach machen, wenn Ihr das Teil für die Hälfte verkaufen würdet.

Für meine Subs kosten die sehr robusten, doppelwandigen und schaumstoffgefütterten "Verhüterli" pro Stück gut 10,00 Euro weniger und bieten in Punkto Material, Verarbeitung und Schutzeffekt deutlich mehr.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Automatically translated (Show original)
deOriginal review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
quality
Guter Schutz für großes Geld
Edi_28, 12.10.2015
Das Cover ist wirklich gut verarbeitet und schützt sowohl vor Staub als auch vor dem einen oder anderen Tropfen Wasser. Es sieht dazu auch noch schick aus, aber leider ist es auch relativ teuer, daher nur 4 Sterne gesamt.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
75 €
Including VAT; Excluding 20 € shipping
Available shortly (2-5 days)
Available shortly (2-5 days)

This item has been ordered with our suppliers and should be in our warehouse in the next few days.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-35
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
Mixers
Mixers
In this guide we’ll concentrate on the functionality of hardware mixers. They are an essential part of any live sound systems and studio setups.
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in EUR.
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.