Zildjian 9,5" Zil-Bel Large

19

Effects Cymbal

  • Size: 9.5"
  • Large version
  • Brilliant finish
  • Light, musical, singing sound
  • Ideal for special accentuation and effects
Available since August 2008
Item number 215520
Sales Unit 1 piece(s)
Size 9,5"
Hand Hammered Cymbal Yes
Finish Brilliant, Glossy
Alloy B20 Bronze
B-Stock from £149 available
£174
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Monday, 22.04. and Tuesday, 23.04.
1

19 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

7 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
U
schöne Glocke mit lang anhaltendem Klang
Upsala 28.12.2009
Auf der Suche nach einem Glockenklang für das Adventskonzert habe ich bei meiner Lieblingshändlerin die Zildjian Zil-Bel Large gesehen und anspielen können. Und es hat mir (und auch meinen Schlagzeugern) sehr gut gefallen. Der Ton ist mitteltief und hält sehr lange an.

Allerdings benötigt man für die sehr schwere Glocke einen harten Schlägel. Nach einigen Test vor Ort habe ich mich für einen sehr sehr harten Filzschlägel entschieden. Da man jedoch sehr - wirklich sehr stark anschlagen muss, habe ich mir als Alternative noch einen Triangel Esienstab besorgt, den ich verkehrt herum halte, also den reinen Stab halte ich und mit der Gummimanschette schlage ich die Glocke an. Dadurch wird der Anschlag abgedämpft, durch das Gewicht des Stabes jedoch die Glocke genügend stark angeschlagen.
sound
quality
1
1
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
WAOUW ! Je suis amoureux.
GilD 20.01.2013
Elle est parfaite!
Par contre faites gaffe à ne pas taper trop fort sans protections pour oreilles, ca pète les tympans!
sound
quality
1
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
K
Effektbecken!
Kevin678 24.06.2012
Habe mir das Cymbal gekauft um meine Sammlung noch für bestimmte Akzente zu erweitern. Das Cymbal erfüllt alle Ansprüche: super Anspache, lauter, durchsetungsstarker Ton und absolut genial um Akzente ins Spiel einzubauen!
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Puissante
Sereb 27.11.2020
Puissante, lourde, sonne d'enfer.
Sustain quasi infini, mais avec un bon mufflage, ça se résout assez simplement.
sound
quality
0
0
Report

Report