Customer center login
Country and Language

Yamaha YAS-280 Set

9
No JavaScript? No Audio Samples! :-(
 
0:00
  • Jazz
  • R&B
  • Classical
  • Show less

Bundle offer comprising

Yamaha YAS-280 Alto Sax

  • Alto Saxophone
  • School model
  • New model with improved neck receiver and improved low B-C# connection
  • Continuous key guards
  • Adjustable thumb rest
  • High F# key
  • Bell inner ring
  • Front F key
  • Brass body
  • Key mechanism and body in gold lacquer
  • Included: Light case with backpack straps, Yamaha 4C Mouthpiece, saxophone strap and cork grease
  • Successor to the YAS-275

Millenium SA-1 Alto Saxophone Stand

  • Stand For Alto Saxophone
  • Foldable
  • The folding mechanism of the bell holder encloses the rim of the saxophone bell for a secure hold
  • Foam rubber pads on the support points protect the instrument from scratches
  • Additional stability is offered through a shallower angle between the saxophone and the floor
  • Weight: 0.82 kg
  • Dimensions when folded (L x W x H): 45 x 14 x 12 cm
  • Colour: Black

Thomann Music Stand Aluminium Black

  • Collapsible Music Stand
  • Stand and sheet holder made of aluminium (non-magnetic)
  • Connection parts made of plastic
  • Locking mechanism with one-hand adjustment of the music desk
  • Music desk: 450 x 225 x 42 mm
  • Height of stand: 560 - 1,210 mm
  • Total height: Max. 1,430 mm
  • Length when folded: approx. 510 mm
  • Stand diameter when collapsed: approx. 80 mm
  • Two pieces can be extended
  • Weight: Approx. 0.70 kg
  • Bag included

DAddario Woodwinds Reed Guard small blue

  • Reed Guard
  • For 4 clarinet, alto or soprano saxophone reeds
  • Stylish and effective way to transport and protect reeds
  • Soft protective cap
  • Material: Plastic
  • Colour: Blue

Thomann CTW-10 Clip-on Tuner

  • Clip-on tuner for wind instruments
  • Transpose range: C, F, Bb, Eb
  • Tuning via vibration sensor
  • Large rotatable and illuminated display
  • Two-colour screen for displaying the correct tuning
  • Rotatable 360 degrees
  • Incl. Battery (CR2032)
Finish body Gold Lacquered
Finish Keys Gold Lacquered
Body Brass
Gravure No
Additional Bocal No
Resonator Pad Plastic
Case Yes
Case with Backpack System Yes
Mou Yes
Strap Yes
Wiper (Body) No
S Arc Wiper No
Item number 169372
£863
Free shipping incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
19 Sales Rank

9 Customer Reviews

5 4 Customers
4 5 Customers
3 0 Customers
2 0 Customers
1 0 Customers
4.4 / 5

response

features

sound

quality

LC
Awesome
Luís C. 13.06.2015
I liked the product very much. All the ad-ons of the set were amazing and are very useful, I'm talking about the metronome and also the instrument holder.
I also liked the sax very much and it has a good price-quality relation.
Overall, I think it's a great set if you are a beginer or an intermedium saxophone player.
5 stars!
response
sound
quality
features
3
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
WS
Erstklassiges Schüler- und Zweitinstrument
Wolfgang S. 204 26.11.2012
Ich muss zugeben, ich bin vorbelastet... vor 20 Jahren hatte ich ein Yamaha-Tenorsax (aus der damaligen 6er-Serie), seit einigen Jahren spiele ich das YSS 475 im Saxquartett und nebenbei ein Stage Custom Drumset - auch von Yamaha. Insofern bin ich durchaus bekennender "Yamahaist".
Da es immer wieder Literatur für Saxquartett gibt, bei der die erste Stimme für Alt- statt für Sopransax geschrieben ist, war ich jetzt auf der Suche nach einem Altsax als Zweitinstrument für den gelegentlichen Auftritt; außerdem sollte es zu 50% mein Sohn bekommen, der seit einem Jahr Saxophon lernt.
Soviel zur Vorgeschichte.
Bestellt habe ich das YAS 280 mit dem Hintergedanken, ggf. auch das 480 zu probieren, allerdings hat es mir dann so gut gefallen, dass ich es gleich behalten habe.

Der Koffer macht einen sehr sauber verarbeiteten und durchdachten Eindruck, bietet reichlich Stauraum innen wie außen, hat zwei Griffe sowie versenkbare Tragegurte und ist zudem sehr leicht.
Die Erstausstattung ist passabel. Wischer für Korpus und S-Bogen sind nicht dabei (Tip: gleich bestellen); den mitgelieferten Gurt werde ich auch nur als Ersatzteil behalten, da er am Nacken nicht gepolstert ist.
Das Horn selbst ist top verarbeitet (gerade für die Preisklasse) - ein Marschgabelhalter ist dran, der Daumenhalter ist verstellbar.

Nach einer Woche Eingewöhnung hatten wir dann "unseren" ersten gemeinsamen Auftritt - drei Préludes von Debussy, gesetzt für Kirchenorgel und Altsaxophon. Was soll ich sagen - die Intonation ist absolut tadellos, die Ansprache ist erstklassig; gerade bei Pianissimo-Stellen im Bereich Hoch-F hat sich das ausbezahlt.
Im unteren Grenzbereich braucht's für mich sicher noch etwas Übung um auch leise Stellen sauber zu treffen - das liegt aber sicher daran, dass ich von der Klarinette bzw. vom Sopransax her komme.
Das Mundstück ist sehr gut auf das Saxophon abgestimmt - hier hat Yamaha anscheinend (ebenso wie beim Sopran) mit dem 4C ein glückliches Händchen.

Der Klang ist - in der Kombination von Sax, Mundstück, Blatt und Musiker - durchaus angenehm, fast warm; in keinem Fall dünn.
Auch mein Sohn kommt auf Anhieb damit zurecht.

Fazit:
Ein erstklassiges Schüler- und Zweitinstrument. Wer längerfristig und/oder häufiger spielt, kann sich durchaus preislich noch nach oben bewegen und einen Blick auf die 4er-Serie (und darüber hinaus) werfen. In dieser Preisklasse allerdings bekommt das YAS 280 eine uneingeschränkte Empfehlung.
response
sound
quality
features
23
2
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
SM
YAS 280, saxo alto de milieu de gamme très performant
Sophie M. 26.09.2012
Je suis enchanté de mon acquisition du yamaha yas 280 qui me convient parfaitement tant par sa sonorité que par sa fluidité.
Je suis passé d'un saxo d'apprentissage au yas 280 et la différence s'est faite sentir dès la première note. A conseiller pour un prix aux alentours de 1000€, on aurait difficilement mieux, avec en plus la qualité yamaha qui n'est plus à démontrer. Très bon instrument conseillé par les profs de musique.
response
sound
quality
features
16
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
YAS280
Peterluwi 23.03.2013
Habe mir nach einem Jahr Unterricht auf einem Billig-NoName-Instrument
ein YAS280 zugelegt und diesen Kauf noch nicht eine Sekunde bereut.

Einige Umstellung war für mich nötig, da die Knöpfe im Vergleich zum Beginner-Modell jetzt etwas enger angeordnet sind. Aber Ansprache, Leichtgängigkeit der Mechanik und Verarbeitung entschädigen dafür reichlich.
response
sound
quality
features
9
1
Report

Report

Need help?