Customer center login
Country and Language

VSL Vienna Smart Orchestra

4

Virtual orchestra (download)

  • Ideal for quick drafts and compositions
  • Low CPU and RAM load
  • Direct integration into the Vienna Synchron Player
  • Symphonic and experimental FX presets
  • Full orchestra including percussion, both with and without mallets section
  • Presets with complete, reduced and without bass section
  • Strings, woodwinds, brass and mallets as single sections
  • Violin, flute, oboe, clarinet, trumpet and horn as solo instruments with full range.
  • Various articulations

Specifications:

  • Supported formats: VST2 / AU / AAX native
  • System requirements: Minimum Win7 or higher, Mac OSX 10.10 or higher, Intel Core 2 Duo CPU, 8 GB RAM, 10 GB SSD, Internet connection, Vienna Key (Article Nr.

    193306

    )
Single/Bundle article Los artikel
Akustik Keys/Pianos No
Beat production / Drum machines No
Wind Instruments No
Cinematic / Effects No
Chorus / Vocals No
Drums / Percussion No
E-Pianos No
Ethno / Folk No
Guitars/plucked instruments No
Loops/Construction-Kits No
Orchestra Instruments Yes
Organs No
String Bass No
Sampler No
String Instruments No
Synthesizer No
Vintage Instrument No
Hardware Controller No
available since April 2019
Item number 462866
£140
incl. VAT
Not available immediately
Not available immediately

Download licenses for this product are sent out by the manufacturer. This means that delays may occur depending on the day of the week and the time of day that you purchase this item. However, we will do everything within our power to get the license to you as speedily as possible.

Standard Delivery Times
160 Sales Rank

4 Customer Reviews

5 4 Customers
4 0 Customers
3 0 Customers
2 0 Customers
1 0 Customers
5 / 5

handling

features

sound/quality

computer utilisation

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Intuitiv, lebendig, übersichtlich, authentisch
ChristophZ 13.01.2020
Der Profi-Filmmusiker wählt sicherlich die VSL Vollversionen. Klar. Kosten auch entsprechend Geld, Speicherplatz und Rechenpower. Und will vor Allem auch gelernt sein.
Ich nutze das Smart Orchestra für vereinzelte klassische Instrumentierungen im Arrangement. Ich möchte auch noch dazulernen beim orchestralen Arbeiten. Der Unterschied zu den in Logic Pro X angebotenen Orchesterklängen ist schon enorm. VSL Smart Orchestra klingt wesentlich lebendiger und echter. Auch die Steuerung, bzw. Automation verschiedenster Klangparameter ist sehr übersichtlich, verständlich und intuitiv gestaltet.
Ich arbeite mit der "Hornberg Research hb1 Midi Breath Station" (Profi Breath Controller). Damit lassen sich z.B. Streicher, Holzbläser, Blechbläser, Soloinstrumente oder auch ein Gesamt- bzw. Teilorchester des VSL Smart Orchestra sehr schön dynamisch und lebendig spielen. (Sanftes An - und Abschwellen oder eine Steuerung von pianissimo bis forte fortissimo innerhalb einer Einstellung, ...) Mehrere Parameter lassen sich gleichzeitig und unabhängig programmieren und dann über den Atem steuern. (Echt atemberaubend :-)
Auch über die Automation der DAW kann schon sehr fein und professionell gearbeitet werden. (Siehe YouTube) Für mich eben auch ein Lernprogramm, mit welchem aber durchaus professionelle Ergebnisse erzielt werden können. Ich übe noch.
In Anbetracht des Preises habe ich die volle Punktzahl gegeben.
Die Installation war eine echte Herausforderung für mich. Großen Dank an das Thomann Team. Habe zwei Mal angerufen und mir wurde umgehend sehr geduldig und kompetent über Telefon weitergeholfen. Danke !
Kaufempfehlung ?
Es kommt darauf an, was Du damit machen möchtest. Ein High End Profi Tool ist es wohl noch nicht, aber ein toller, sehr gut zu bedienender Einstieg in den klassischen Profisound, würde ich sagen. Für mich eine elementare Ergänzung zu Omnisphere, Keyscape und Pianoteq.
handling
features
sound/quality
computer utilisation
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
VSL Smart Orchestra
Chris13 18.11.2019
VSL smart orchestra permet d'avoir une bonne palette d'ensemble et d'instrument solos. Avec du recul, je l'apprécie de plus en plus.
handling
features
sound/quality
computer utilisation
0
0
Report

Report

YouTube on this topic

Need help?