Customer center login

Vandoren V21 Bb-Clarinet German 3.0

Reed for German B Flat Clarinet

  • Strength: 3.0
  • Perfectly suited to German mouthpieces
  • Slightly wider reed tip than the White Master and White Master Traditional reeds
  • Stable intonation with flexible timbre
  • Excellent sound quality with easy response
  • Large dynamic range
  • Noise-free tone development

Further Information

Material Wood
Strength 3

These are other customers' choices:

Customers who looked at this item have bought these:

Vandoren V21 Bb-Clarinet German 3.0
44% bought this exact product
Vandoren V21 Bb-Clarinet German 3.0
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
£2.49 Add to Basket
Vandoren V21 Bb-Clarinet German 2.5
13% bought Vandoren V21 Bb-Clarinet German 2.5 £2.49
Vandoren White Master Bb-Clarinet 3.0
12% bought Vandoren White Master Bb-Clarinet 3.0 £2.55
Vandoren V21 Bb-Clarinet German 3.5
4% bought Vandoren V21 Bb-Clarinet German 3.5 £2.49
Vandoren White Master Traditional 3.0
3% bought Vandoren White Master Traditional 3.0 £24.90
Our most popular Bb Clarinet Reeds (German)
7 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.6 /5
  • response
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
Harmoniert sehr gut mit Vandoren-D-Mundstücken
Wete, 08.03.2019
Man merkt, dass die relativ neuen V21-German-Blätter für die Vandoren-D-Mundstücke entwickelt wurden - sie passen einfach sehr gut. Ich selbst spiele sie in Stärke 3 auf einem D4 und mit der GF-Standardblattschraube. Ansprache und Dynamik sind ausgesprochen gut, das Pianissimo geradezu herausragend. Ich habe die Blätter auch schon auf dem D25 aus der neuen D-Serie ausprobiert, auch darauf funktionieren sie gut, aber mir liegt das D4 einfach klanglich mehr als das D25.
Interessant ist, dass ich früher ein Solist M von Kückmeier spielte, auf dem ich die V12 bevorzugte. Hier haben die V21 (französischer Schnitt logischerweise) nicht gut geklungen - ich hatte sie gleich getestet, als Vandoren sie damals auf den Markt gebracht hat. Umso überraschter war ich, wie gut mir die deutschen V21 liegen (klar - auf einem komplett anderen Mundstück! Es muss halt immer alles zusammenpassen.)
Im Vergleich zu den White Master (ich spielte sie vor der Aufspaltung in WM und WM traditional) ist die Streuung meines Erachtens viel geringer - man kann mehr als drei Blätter aus einer Zehnerpackung spielen.
Die V21 German kommen gut spielbar aus der Packung, die Unterseite ist einigermaßen glatt, ich schleife aber fast immer ein wenig nach. Auch, weil mir Stärke 3 minimal zu stark ist.
Natürlich ist jedes Blatt aus Arundo donax ein Naturprodukt und somit grundsätzlich anders als seine Geschwister, aber hier scheint Vandoren eine gute Maßhaltigkeit gefunden zu haben.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
Hop oder Top
j.improve, 15.04.2020
Positiv:
Passen wirklich optimal für die Vandoren D Mundstücke. Ich spiele das D25. Toller Sound und Ansprache.
Negativ:
Von etwa 15 Blättern die ich bisher ausprobiert habe, hätte ich eigentlich 7 Stück, nach den ersten fünf Minuten Einspielen", gleich wieder in die Biotonne werfen können/sollen.
Ich erlebe es so, dass wenn man sie auspackt und anspielt, sofort merkt wo man dran ist. Da hat mir auch kein längeres Anspielen weitergeholfen. Daher eine recht kostspielige Angelegenheit.
Fazit:
Ich werde sie jedoch erstmal weiterhin spielen. Denn mit den Blättern zu spielen, die sich gut spielen lassen, macht mir dann wirklich richtig viel Spaß. Vielleicht hatte ich auch einfach bisschen Pech mit den Blättern die ich bisher gekauft habe. "Schlechte Charge" oder so. Das werde ich ja dann noch herausfinden.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
Alles Super!
Rainier I., 29.02.2020
Sehr leichte Ansprache auch bei Stärke 3.
Zusammen mit dem Mundstück V100 von
Leitner und Kraus einfach super!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
response
sound
quality
Klarinettenblätter, immer sehr individuell
Manfred000, 06.06.2017
Ich habe mir die Vandoren V21 3,0 und 2,5 zugelegt.
Klarinettenblätter sind immer eine sehr empfindliche Angelegenheit. Nachdem ich einige Male mit dem Blatt gespielt habe war diese nun "eingespielt". Auf meiner Klarinette entwickelte sich ein sehr gutes Ansprechverhalten. Dieses ist natürlich abhängig vom Mundstück. Für mich eine optimale Auswahl.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
Show variations of this product
Vandoren V21 Bb-Clarinet German 3.0
(7)
Vandoren V21 Bb-Clarinet German 3.0

Reed for German B Flat Clarinet Strength: 3.0, Perfectly suited to German mouthpieces, Slightly wider reed tip than the White Master and White Master Traditional reeds, Stable intonation with...

Vandoren V21 Bb-Clarinet German 2.5
(15)
Vandoren V21 Bb-Clarinet German 2.5

Reed for German Bb- Clarinet Strength: 2.5, Perfectly suited to German mouthpieces, Slightly wider reed tip than the White Master and White Master Traditional reeds, Stable intonation with flexible...

Vandoren V21 Bb-Clarinet German 2.0
(5)
Vandoren V21 Bb-Clarinet German 2.0

Reed for German B Flat Clarinet Strength: 2.0, Perfectly suited to German mouthpieces, Slightly wider reed tip than the White Master and White Master Traditional reeds, Stable intonation with...

Vandoren V21 Bb-Clarinet German 1.5
(4)
Vandoren V21 Bb-Clarinet German 1.5

Reed for German B Flat Clarinet Strength: 1.5, Perfectly suited to German mouthpieces, Slightly wider reed tip than the White Master and White Master Traditional reeds, Stable intonation with...

Vandoren V21 Bb-Clarinet German 3.5
(2)
Vandoren V21 Bb-Clarinet German 3.5

Reed for German B Flat Clarinet Strength: 3.5, Perfectly suited to German mouthpieces, Slightly wider reed tip than the White Master and White Master Traditional reeds, Stable intonation with...

Vandoren V21 Bb-Clarinet German 4.0
(1)
Vandoren V21 Bb-Clarinet German 4.0

Reed for German B Flat Clarinet Strength: 4.0, Perfectly suited foe German mouthpieces, Slightly wider reed tip than the White Master and White Master Traditional reeds, Stable intonation with...

£2.49
Including VAT; Excluding £8 shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Quantity Discounts
Quantity Price each You save
1 £2.49
10
£2.39 4.02 %
50
£2.29 8.03 %
100
£2.15 13.65 %
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-26
FAX: +49-9546-9223-24
Online Guides
Clarinets
Clarinets
Let’s take a close look at this beau­tiful-sounding instrument.
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.