Vahlbruch Octavia v2 Fuzz/Octa

1

Effect Pedal for Electric Guitar

  • Pure analogue fuzz/octaver pedal with Schottky diodes and silent switch
  • True bypass
  • Controls: Gain, Volume, Edge
  • Switch: Octa/Fuzz
  • Status LED: Effect On
  • Footswitch: On/Off
  • Input and output: 6.3 mm jack plug
  • Power consumption: 40 mA
  • Mains adapter connection: Barrel connector 5.5 x 2.1 mm, center negative
  • Power supply via 9 V DC mains adapter (not included) - suitable power supply unit: Art. 409939
  • Dimensions (W x D x H): 115 x 70 x 48 mm
  • Weight: 250 g
  • Handmade in Germany

Note: Battery operation is not supported.

Available since September 2023
Item number 574596
Sales Unit 1 piece(s)
Effect Types Fuzz, Octaver
£188
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Free shipping. Delivery by approx. Thursday, 20.06.
1

1 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
Moderates Fuzz mit lebendigem Sound
TeeS 22.09.2023
Vorab: ich hatte kaum eigene Erfahrung mit Fuzz-Pedalen, habe mir mehr aus Spaß mal das Vahlbruch und von Wampler das Velvett besorgt. Das Velvett ist sehr fett und cremig mit Tonnen an Gain und Sustain, man kann sehr schön einen Eric-Johnson-Leadsound damit kreieren. Leider klang mir das Pedal insgesamt zu dunkel, selbst mit voll aufgedrehten Höhen. Darüber fehlten mir etwas die Mitten.
Zum Vahlbruch: von der Verarbeitung her sind die Vahlbruch - Pedale ja eh über jeden Zweifel erhaben. Lautloser Schalter wie alle Pedale der aktuellen Serie. Der Sound ist zwar nicht so fett und wuchtig wie beim Velvett, und hat weitaus weniger Gain, dafür klingt das Pedal für mich irgendwie lebendiger und ausgeglichener (Mitten), und es lässt sich vom Ton her besser shapen. Cooler aussehen tut es auch ;-)
Ich wünschte, es hätte etwas mehr Gain, daher nur 4 Sterne (würde gerne 4 1/2 vergeben können...)
Der Octav-Up-Mode ist für mich eher nice to have, ich glaube nicht, dass ich ihn viel nutzen werde.

Fazit: moderates Fuzz mit tollem Sound und gewohnt hochwertiger Verarbeitung
handling
features
sound
quality
1
0
Report

Report